اخراج 39 هزار پاکستانی از عربستان سعودی

© AP Photo / Petros Giannakourisاخراج 39 هزار پاکستانی از عربستان سعودی
اخراج 39 هزار پاکستانی از عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی 39 هزار کارگر پاکستانی را طی چهار ماه گذشته به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی از این کشور اخراج کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک روزنامه بریتانیایی نوشت که عربستان سعودی علاوه بر اخراج 39 هزار کارگر پاکستانی در چهار ماه گذشته، تدابیر خاصی برای پناهجویان اروپا اتخاذ کرده است.
این روزنامه در گزارشی به قلم ریچارد اسپنسر، تحلیلگر امور خاورمیانه می‌نویسد: «نسخه انگلیسی یک روزنامه چاپ سعودی از اخراج 39 هزار کارگر پاکستانی در چهار ماه گذشته به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی خبر داده است.
مهم‌ترین عامل اخراج اتباع پاکستانی ناقص بودن مدارک ویزای این کارگران عنوان شده است.
وی تصریح کرد که مسئولان سعودی در سایه نگرانی‌ها درباره برخی حملات تروریستی رخ داده در منطقه و اروپا، تحرکاتی در راستای افزایش تدابیر امنیتی انجام داده‌اند.
عبدالله سعدون، رئیس کمیسیون امنیت پارلمان عربستان در مصاحبه با روزنامه تایمز گفت: «باید پیش از ورود اتباع پاکستانی به عربستان به گرایش‌های دینی و سیاسی آن‌ها بیشتر توجه شود. پاکستان با حملات تروریستی دست و پنجه نرم می‌کند و جنبش طالبان در پاکستان برنامه‌هایی را طرح‌ریزی کرده است.»
اسپنسر نوشت پاکستان و عربستان روابطی مرموز و طولانی با گروه‌های افراطی دارند چنانکه برخی جنبش‌های افراط‌گرا از زمان جنگ علیه اتحاد جماهیر شوروی سابق تاکنون حملات تروریستی‌ای را در دو کشور انجام داده‌اند.
چندی پیش بود که یک راننده اجیر شده پاکستانی (که یکی از 1.5 میلیون تبعه پاکستانی ساکن عربستان است) خود را در نزدیکی کنسولگری امریکا در جده منفجر کرد.

منبع: خاورمیانه

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала