شعار مرگ بر امریکا- پاسخ ایرانیان به ترامپ

عضو شوید
با وجود هوای سرد و زمستانی، میلیونها ایرانی در شهرهای مختلف این کشور در مراسم تجلیل از 22 دلو، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشارکت نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، شهرهای بزرگ همچون تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و… در کنار تمامی شهرها و شهرک های این کشور، در روزی که حساسیت رابطه ایران- امریکا اوج گرفته، برضد امریکا و اسرائیل شعار دادند.
تظاهرکنندگان در پایتخت ایران، از روی پرچم های امریکا و اسرائیل گذشتند و مقامات عالیرتبه این کشور اعم از رئیس جمهور، سران قوا، اعضای کابینه در کنار عامه مردم در این راهپیمایی بزرگ مشارکت ورزیدند.
آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی چند روز قبل در سخنرانی خود گفته بود که مردم ایران پاسخ رجزخوانی های دونالد ترامپ را در 22 دلو خواهند داد.
این تظاهرات، با مشارکت همه جریان های سیاسی ایران برگزار شد تا پاسخ واحد مردم ایران به مقامات تازه امریکا، با صدای بلندتری داده شود.
داکترحسن روحانی رئیس جمهور ایران، طی سخنانی در اجتماع مردم تهران، با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی 22 دلو امسال از پیام خاصی برخوردار است، اظهار داشت:"این حضور پاسخ حرف‌های نادرست سردمداران جدید کاخ سفید است و مردم با حضور خود به جهان اعلام می‌کنند که باید به ملت ایران با زبان احترام و تکریم سخن بگویند و زبان قلدری و تهدید را به کار نبرند".
وی افزود:"ملت ایران در طول 38 سال گذشته نشان دادند که هرکس با زبان تهدید با این ملت سخن بگوید، ملت ایران او را پشیمان خواهد کرد".
دونالد ترامپ و مقامات امریکایی در سخنرانی های خود چندین بار ایران را تهدید کرده اند. مقامات سیاسی و نظامی ایران نیز بارها پاسخ تندی به ترامپ و مقام های جدید امریکا داده اند اما تظاهرات امروز مردم ایران با شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل پاسخ قاطع به تهدیدهای ترامپ بوده است.
انقلاب اسلامی مردم ایران در تاریخ 22 دلو سال 1357 به پیروزی رسید. پس از آن همه ساله مردم در 22 دلو سالروز پیروزی انقلاب، در راهپیمایی های گسترده از این پیروزی تجلیل می کنند.
تظاهرات امسال مردم ایران که پس از انتقال قدرت به تیم افراطی و جنگ طلب دونالد ترامپ در امریکا برگزار شده، برای ایران و جهان از اهمیت خاصی نسبت به سالهای قبل برخوردار بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала