قزاقستان از عضویت دایمی افغانستان در سازمان شانگهای حمایت میکند

© Flickr / Alex J. Butlerقزاقستان از عضویت دایمی افغانستان در سازمان شانگهای حمایت میکند
قزاقستان از عضویت دایمی افغانستان در سازمان شانگهای حمایت میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر قزاقستان در کابل در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور، حمایت کشورش را از عضویت دایمی افغانستان در سازمان شانگهای اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور در دیدار با بیتیموف اومیرتای سفیر قزاقزستان در کابل گفت:" افغانستان، قزاقستان را به عنوان یک همسایۀ نیک می‌بیند و آرزو دارد روابط دو کشور در عرصه‌های تجارتی و ترانزیتتی تقویت شود."
رییس اجراییه کشور اظهار داشت:"عضویت افغانستان در سازمان همکاری‌ شانگهای، ضمن این‌که در زمینۀ همکاری‌های امنیتی و همگرایی منطقه‌یی موثر تمام خواهد شد، روابط تجارتی و ترانسپورتی را در منطقه تقویت بخشیده و باعث ایجاد فرصت‌های تازه در این عرصه خواهد گردید".

رییس اجراییه کشور با اشاره به  تجارب و همکاری‌های دو کشور در خصوص مبارزه با تروریزم و افراطیت گفت که کار مشترک در زمینه مبارزه با تروریزم امری مهم و اساسی است.

در ادامه این دیدار بیتیموف اومیرتای سفیر قزاقستان در کابل گفت:"افغانستان و قزاقستان روابط نیک و دوستانه دارند و برای گسترش این رابطه، کشورش متعهد است که از عضویت افغانستان در سازمان همکاری شانگهای حمایت و پشتیبانی نماید".
وی افزود:"کشور ما از مواضع افغانستان در سازمان ملل متحد و همچنان سازمان کنفرانس‌های اسلامی حمایت می‌کند و آرزو دارد این روابط در عرصه‌های مختلف افزایش یابد."
بیتیموف در ادامه مدال عالی دولتی رییس‌جمهوری قزاقستان را که به مناسبت بیست‌وپنجمین سالروز تأسیس نظام جمهوریت در این کشور به داکتر عبدالله عبدالله اهدا شده بود، به رییس اجراییه کشور تقدیم کرد.

قابل ذکر است که افغانستان در حال حاضر به عنوان عضو ناظر در سازمان شانگهای حضور دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала