افزایش چشمگیر پرونده‌های ترور در آلمان

© Photo / Ralf Schulzeافزایش چشمگیر پرونده‌های ترور در آلمان
افزایش چشمگیر پرونده‌های ترور در آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اداره فدرال پلیس جنایی آلمان از افزایش چشمگیر پرونده‌های ترور در کشورش خبر داده و درباره بازگشت تروریست‌های آلمانی و اروپایی از مناطق بحرانی با توجه به تحت فشار قرار گرفتن داعش در خاورمیانه هشدار داد.

به گزارش سپوتنیک به نقل از گروه بین المللی خبرگزاری تسنیم"هولگر مونش"، رئیس اداره فدرال پلیس جنایی آلمان در مقاله‌ای که در هفته نامه "اشپیگل" به چاپ رسیده است خواستار بهبود همکاری بین دولت و ایالات آلمان در زمینه مبارزه با تروریسم شده و در بخش دیگری از این مقاله تاکید کرد که تا به حال در مرکز مشترک مبارزه با تروریسم دولت فدرال و ایالات آلمان  (GTAZ) تنها سناریوهای مربوط به عناصر خطر مورد ارزیابی قرار می گیرد. همچنین نظارت بر عناصر خطر باید در سراسر آلمان به صورت یکنواخت انجام شود.

مونش همچنین این پیشنهادات را مطرح کرد که نقش اداره فدرال پلیس جنایی آلمان تقویت شده و یک مرکز هماهنگی مبارزه با تروریسم ایجاد شود. این مرکز می تواند شرایطی را فراهم کند که نیروهای پلیس از ایالاتی که کم تر تحت فشار قرار دارند بر حسب نیاز از دیگر ایالاتی که خطر ترور بیشتری در آن وجود دارد حمایت کنند.

بر اساس اطلاعات رئیس اداره فدرال پلیس جنایی آلمان، دولت فدرال و ایالات آلمان در حال حاضر بیش از 760 پرونده تحقیقاتی با بیش از هزار مظنون ترور از صحنه های اسلامی افراطی را که دو برابر پرونده های این چنینی در سال 2013 است را دنبال می کند.

به گفته مونش از آنجایی که داعش در خاورمیانه همواره قدرتمندانه تر تحت فشار قرار می گیرد، سازمان های آلمانی در آِینده نه تنها با جهادی های آلمانی بازگشته از مناطق بحرانی بلکه همچنین با تروریست هایی از اتباع دیگر کشورهای اروپایی و یا شمال آفریقا که از مناطق جنگی باز می گردند روبرو خواهند بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала