آغاز رشوۀ دادن سعودی ها به ترامپ

© Sputnik / Boris Babanov /  مراجعه به بانک تصاویر عربستان
عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت عربستان با پرداخت رشوه از طریق یک شرکت آمریکایی و با به کار گرفتن متقاعدین نظامی آمریکا درصدد لغو قانون اجرای عدالت علیه حامیان تروریسم (جاستا) بر آمده است

اسپوتنیک به نقل از العالم، شرکت کورویس (Qorvis) يا MSLGROUP كه هدايت عملیات گسترده لابیگری عربستان سعودی در آمریکا در 14 سال گذشته را برعهده داشته است، کرایه اطاق های هوتل دونالد ترامپ در واشنگتن را تنها یک روز بعد از تحلیف ترامپ، پرداخت کرد؛ این نخستین پرداخت علنی طرفی خارجی به ترامپ بعد از رسیدن وی به مقام  ریاست جمهوری محسوب می شود.

این شرکت تلاش کرد تا متقاعدین نظامی و فعالین آمریکایی را در واشنگتن جمع و کاری کند تا این افراد، کنگره آمریکا را وادار نمایند که قانون اجرای عدالت علیه حامیان تروریسم را لغو کند تا بازماندگان قربانیان حوادث یازدهم سپتامبر نتوانند علیه عربستان سعودی در این خصوص شکایت کنند.

به نوشته سایت "وطن یغرد" دولت عربستان هزینه سفرهای لوکس و پرهزینه متقاعدین جنگی (نظامیان با تجریه آمریکایی) برای رفتن به واشنگتن و اقامت در هوتل بین المللی "دونالد ترامپ" را تامین کرد.
خاطرنشان می شود که قانون اجرای عدالت علیه حامیان تروریسم (جاستا) امکان شکایت شهروندان آمریکایی علیه دولت های خارجی را در صورت تامین حملات تروریستی و خسارات و تلفات ناشی از آن، فراهم آورد.
به نوشته دیلی کالر، عربستان به شرکت 'کورویس ام اس ال گروپ' یکی از بزرگ ترین شرکت های برقراری مناسبات در سطح جهان پول پرداخت کرد تا برای لغو جاستا و متمم آن تلاش کند.

براساس این گزارش حدود 20 تا 40 تن از متقاعدین نظامی آمریکا، با همکاری شرکت کورویس، ماه دسامبر در هوتل ترامپ در ایالت پنسیلوانیا جمع شدند.

این درحالی است که براساس قانون اساسی آمریکا، مسئولین این کشور حق ندارند از دولت های دیگر پول دریافت کنند، اما پرداخت هزینه اقامت این افراد در هوتل ترامپ از سوی عربستان، این سوال را در ذهن تداعی می کند که آیا با این اقدام سعودی، یکی از مفاد قانون اساسی آمریکا در زمان ترامپ نقض شده است؟

کورویس دارای دو مشاور است که درسراسر آمریکا برای استخدام و جذب متقاعدین نظامی به منظور مخالفت با جاستا در راهروها و نشست های کنگره فعالیت می کردند.

روزنامه هیل آمریکا نیز نوشت: عربستان تا اوایل نوامبر به 14 شرکت پول پرداخت است تا کنگره را وادار کنند که قانون جاستا را تغییر دهد و با این کار از پاسخگویی و دفاع عربستان در محاکم آمریکا جلوگیری کند.

مخالفین جاستا می گویند با توجه به قانونی که دیگر کشورها به تلافی جاستا تصویب می کنند، جاستا بالقوه می تواند جان سربازان، دیپلمات ها و شهروندان را به خطر اندازد.

طرفداران جاستا نیز معتقدند این قانون جلوی تروریسم تحت حمایت دولت های خارجی را در آمریکا می گیرد و امکان دریافت غرامت را برای قربانیان حملات 11 سپتامبر 2001 در آمریکا فراهم می     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала