امروز 12 فیبروری انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت آلمان برگزار می شود

© Flickr / Trine Juelپرچم آلمان
پرچم آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز یکشنبه انتخابات برای انتخاب دوازدهمین رئیس جمهور آلمان در پایتخت این کشور شهر برلین برگزار می شود.
A picture dated 1939 shows German Nazi Chancellor Adolf Hitler giving the nazi salute during a rally next to Deputy Furhrer Rudolf Hess. - اسپوتنیک افغانستان
کشنده ترین سلاح هتلر به مزایده گذاشته می شود

به گزارش اسپوتنیک، انتخابات در مجمع فدرال با حضور 630 نماینده پارلمان و 630 نماینده شورای فدرال کشور تشکیل می شود که در مجموع 1260 نفر هستند. برای انتخاب رئیس جمهور دست کم 631 رای لازم است.

اکثریت آراء در مجمع فدرال به حزبی تعلق دارد که جزو ائتلاف دولت فدرال محسوب می شود: رهبری این ائتلاف را انگلا مرکل نخست وزیر آلمان با 539 عضو، حزب سوسیال دموکرات آلمان با 384 عضو بر عهده دارد.

به این ترتیب می توان احتمال داد، که والتر اشتاینمایر وزیر پیشین امور خارجه آلمان که از طرف ائتلاف حاکم نامزد ریاست جمهوری بود، در دور نخست انتخاب شود.

علاوه بر اشتاینمایر، کریستوف بوترویگ سیاست پرداز و جامعه شناس حزب چپ و کارشناس حوزه سیاست های اجتماعی و مسایل فقر نیز نامزد انتخابات شده است.

آلبرخت گلازر سیاستمدار پیشین شهرداری و عضو پیشین حزب متحد سیاسی آلمان و همچنین قاضی الکساندر هولد حقوقدان و عضو حزب اتحادیه سیاسی «رای دهندگان آزاد» در انتخابات شرکت دارند.

اخراج ذخایر طلای آلمان از امریکا - اسپوتنیک افغانستان
اخراج ذخایر طلای آلمان از امریکا

علاوه بر اینها، انگلبرت زوننبورن پدر فکاهی نویس معروف مارتین زوننبرگ نیز در فهرست کاندیدان ریاست جمهوری قراردارد.

رئیس جمهور آلمان در واقع نقش نماینده را ایفا می کند و از قدرت سیاسی برخوردار نیست. به پیشنهاد دولت فدرال رئیس جمهور وزرا را انتخاب کرده و می تواند لوایح قانونی را در صورت عدم تناقض با قوانین کشور تنظیم کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала