با افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان، آتش جنگ شعله ورتر می شود

© Flickr / ResoluteSupportMediaجان نیکلسون
جان نیکلسون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر امریکایی ها نیروهای خود را در افغانستان زیاد کردند، جنگ شعله ور تر می شود و مردم افغانستان بیشتر و بیشتر کشته می شوند. این موضوعی اثبات شده است
جنرال جان نیکلسون - اسپوتنیک افغانستان
فرمانده نیروهای امریکایی: در افغانستان برای شکستن بن بست نیروها باید تقویت شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه اطلاع رسانی افغانستان افغان پیپر، چندی پیش جنرال نیکلسون فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان به کنگره امریکا گفته است که برای موفقیت بهتر ماموریت در افغانستان به چند هزار سرباز دیگر نیز نیاز دارد. نیکلسون گفته است که سیزده هزار و سیصد نیروی امریکایی در حال حاضر در افغانستان برای انجام ماموریت بر ضد هراس افکنی کافی می باشد اما برای آموزش و مشاوریت درست به نیروهای امنیتی به چند هزار سرباز دیگر نیز نیاز دارد. فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان تاکید می کند که طالبان باید در فهرست سیاه امریکا قرار بگیرد تا حملات ناتو بر آن بیشتر شود و موثریت داشته باشد. نیکلسون به شدت از پشتیبانی روسیه، ایران و پاکستان از گروه طالبان در افغانستان انتقاد کرد و گفت که پشتیبانی این کشورها ماموریت ناتو را در افغانستان زیر سوال می برد.

پیشنهاد فرمانده ناتو به امریکا برای قرار دادن طالبان در فهرست سیاه - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد فرمانده ناتو به امریکا برای قرار دادن طالبان در فهرست سیاه

احمد سعیدی استاد دانشگاه در برنامه «بازنگاه» گفت: همه مردم دنیا می دانند که مخالفان دولت افغانستان عمده ترین بهانه جنگ شان، دوام حضور نیروهای خارجی در افغانستان است. یعنی هر قدرنیروهای خارجی و نیروهای غربی و امریکایی در افغانستان زیاد می شود به همان اندازه، آتش جنگ در افغانستان برافروخته تر می شود. شعله ور تر می شود و کشتار مردم زیادتر می شود.
وی، با انتقاد و اعتراض به افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان بیان داشت: به این جنرال امریکایی که می گوید، باید نیروهای شان در افغانستان زیاد شود، باید گفت زمانی که بیشتر از یکصد و سی هزار نیروی خارجی در افغانستان حضور داشتند؟ آیا اینهاتوانستند جنگ را در افغانستان فروکش کنند؟ آیا اینها توانسند صلح را بیاورند؟ مردم باید از آنها بپرسند که شما با یکصد و چهل هزار نیرویتان در افغانستان چه کردید؟ که حالا این کار را با ده هزار نیرو انجام دهید؟ به باور من حضور زیاد نیروهای خارجی در افغانستان علاوه بر اینکه آتش جنگ را در افغانستان شعله ور تر می سازد، دشمنان مردم افغانستان را قوی تر می سازد، زمینه تبلیغ را برای اسلام گرایان و کسانی که با حضور خارجی ها مبارزه می کنند قوی تر می کند. این کار زمینه جلب و جذب گروه های تروریستی را بیشتر می کند.
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
احمد سعیدی: امریکا یا صادقانه همکاری کند یا رها کند

سعیدی، در ارتباط با بهانه امریکا برای مبارزه با تروریزم در افغانستان می گوید: اگر واقعا امریکا حضور نیروهای خود را به خاطر پایگاه های خود و به خاطر استعمار دراز مدت در منطقه و به خاطر خرد و خمیر کردن افغانستان نمی خواهد و به خاطر پیروزی علیه ترویزم می خواهد راه های دیگری جز افزایش نیروهایشان وجود دارد. اینها باید در قدم اول پاکستان و کشورهای مداخله گر را سرجایشان بنشانند تا دست از سر افغانستان بردارند. دوم، مصارفی را که برای همین ده هزار یا بیست هزار سرباز امریکایی می کنند، این مصارف را به اردوی افغانستان دهند و اردوی ما را تجهیز کنند. سوم، حکومتی ملی، مردمی و پاسخگو بسازند و به ارزش های انسانی و افغانی ما احترام بگذارند.
این آگاه سیاسی، در رابطه با وظیفه حکومت در قبال این تصمیمات خارجی ها گفت: اگر حکومت افغانستان به مردم خود دلسوز است و می خواهد حکومت کند و می خواهد مردم راضی باشند باید به خارجی ها بگوید که پنجاه درصد از مصارفی را که شما در افغانستان می کنید، به نیروهای مسلح ما دهید و برای بیکاری مردم ما مصرف کنید. وپنجاه درصد آن را برای عدم مداخله پاکستان در اینجا مصرف کنید. 
«له امریکا متحدو ایالتونو سره د پوځي تړون د لغوه کولو وخت راغلی» - اسپوتنیک افغانستان
آیا امریکا حالا در افغانستان به دام افتاده است؟

سعیدی می گوید: تکرار می کنم که اگر امریکایی ها نیروهای خود را در افغانستان زیاد کردند، جنگ شعله ور تر می شود و مردم افغانستان بیشتر و بیشتر کشته می شوند. این موضوعی اثبات شده است. من فکر می کنم که شاید امریکایی ها نیروهای خود رابه خاطر پایگاه های خود و ادامه جنگ در این منطقه زیاد می کنند و نه به خاطر فروکش کردن جنگ.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала