فرصت یک و نیم ماهه بانک مرکزی برای معاوضه بانک‌نوت‌های مندرس و نامناسب

© Photo / بانک مرکزیفرصت یک و نیم ماهه بانک مرکزی برای معاوضه بانک‌نوت‌های مندرس و نامناسب
فرصت یک و نیم ماهه بانک مرکزی برای معاوضه بانک‌نوت‌های مندرس و نامناسب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: مقام‌های بانک مرکزی افغانستان می‌گویند که شهروندان این کشور تا اخیر امسال فرصت دارند تا تمامی بانک‌نوت‌های مندرس و غیرقابل استفاده‌ی شان را در نمایندگی‌های بانک مرکزی و دیگر بانک‌های تجارتی معاوضه کنند.

مقام‌های این بانک تاکید دارند هرگاه تا قبل از او ماه حمل سال 1396 خورشیدی این بانک‌نوت‌ها معاوضه نشود، توسط بانک مرکزی مصادره خواهد شد.

محمدقسیم رحیمی معاون بانک مرکزی، امروز در یک نشست خبری گفت بانک‌نوت‌های افغانی که روی آن نوشته، نقاشی، مهر و یاهم سوراخ‌های مسلسل و مایع چسپ‌دار باشد، پس از اول ماه حمل قابل معاوضه نخواهد بود و در خرید و فروش نیز اعتبار خود را از دست می‌دهد. وی هم‌چنین تاکید کرد بانک‌نوت‌هایی که تیکه و پاره شده و نمبرهای شان اشتباه باشد نیز، پس از ختم فرصت تعیین شده معاوضه نخواهد شد.

معاون بانک مرکزی می‌گوید که هرچند این بانک پول‌های ناچل را همیشه جمع‌آوری کرده، اما مدت تعیین شده صرف برای جمع‌آوری بانک‌نوت‌های نامناسب درنظر گرفته شده است. او گفت که تمامی نمایندگی‌های بانک مرکزی و بانک‌های تجارتی خصوصی مسوولیت دارند تا بانک‌نوت‌های نامناسب را بدون هیچ گونه کاستن از ارزش آن و فیس، معاوضه کنند.

عمر بانک‌نوت‌های افغانی در افغانستان خیلی کوتاه است. در تمام معاملات از پول نقد استفاده می‌شود و در ضمن اکثر شهروندان این کشور در حفاظت و نگهداری پول شان بی‌توجه هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала