درگیری در کشمیر و جامو 7 کشته برجا گذاشت

© AFP 2023 / NARINDER NANU درگیری در کشمیر و جامو 7 کشته برجا گذاشت
درگیری در کشمیر و جامو 7 کشته برجا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش هند از کشته شدن دو سرباز، یک غیر نظامی و زخمی شدن سه تن دیگر در درگیری با شبه نظامیان مربوط بر لشکر طیبه پاکستان خبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل طلوع نیوز، در درگیری میان سربازان هند و شبه نظامیان در جمو و کشمیر، هفت تن به شمول دو سرباز هند کشته شدند.

مقام‌های حکومت هند می‌گویند که این درگیری هنگام آغاز شد که شبه نظامیان مربوط لشکر طیبه پاکستان بر نظامیان این کشور در جریان یک عملیات تیر اندازی کردند که افزون برکشته شدن سربازان هند،  چهار شبه نظامی نیز کشته شده‌اند.

اما بربنیاد گزارش شماری از رسانه‌های پاکستان،  کسانی که کشته شده‌اند غیرنظامیان هستند.

ارتش هند از کشته شدن دو سرباز، یک غیر نظامی و زخمی شدن سه تن دیگر در درگیری با شبه نظامیان مربوط بر لشکر طیبه پاکستان خبر می‌دهد.

به گفته مقام‌های حکومت هند، این درگیری هنگام آغاز شد که نظامیان هند مورد حمله شبه نظامیان قرار گرفتند، اما بربنیاد رسانه‌های پاکستان کسانی که در تیر اندازی متقابل سربازان هند کشته شده‌اند، همه غیر نظامیان هستند.

چاکاراورتی ، یک نظامی هند، گفت: «نظامیان از عقب بر سربازان تیر اندازی کردند که در نتیجه یک غیر نظامی و دو سرباز کشته شدند، سپس ما عملیات جستجو را آغاز کردیم که در نتیجه چهار تن مربوط حزب مجاهدین و لشکره طیبه را کشتیم.» 

این در حالیست که از سال پار میلادی تنش‌ها میان حکومت‌های هند و پاکستان از بهر موضوع کشمیر بالا گرفته است.

 

هرچند دهلی نو اسلام آباد را بر بی‌ثبات ساختن بخش‌های کشمیر زیر اداره هند و امنیت هند مقصر می‌داند، اما اسلام آباد همواره این ادعا را رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала