داعش سلاح امریکا علیه رقبا

© REUTERS / REUTERS TVداعش سلاح امریکا علیه رقبا
داعش سلاح امریکا علیه رقبا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عملکرد داعش در افغانستان مرگ بار بوده است. انفجار دادن غیر نظامیان با ماین در ننگرها از نخستین اعمال داعش در افغانستان بود.انتحاری های دیگری که در گذشته انجام شده بود از وحشت گری های این گروه بوده است. در آخرین مورد این گروه مسوولیت حمله انتحاری بر دادگاه عالی را نیز پذیرفته است. چرا دولت اقدامی علیه داعش نمی کند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سیلی غفار سخنگوی حزب همبستگی افغانستان گفت: وقتی که ما دولتی نداشته باشیم که به مردم فکر کند، احزاب هم قطعا به مردم فکر نخواهند کرد. احزاب خودشان در خون و خیانت و جنایت دخیل هستند. در اکثر احزاب کسانی هستند که امروز باید در مقابل مردم افغانستان جوابگو باشند. زیر نام این گروه و آن گروه، این حزب و آن حزب آمده و در افغانستان دخیل هستند و اگر هنوز در حاشیه هستند هنوز هم در حقیقت به جنایت و خیانت خود ادامه می دهند.
وی، در ارتباط با دلیل زیر سوال رفتن امنیت افغانستان بیان داشت: باید پرسید که آیا امروز فقط داعش است که در افغانستان خیانت و جنایت می کند و هر روز قتل و کشتار بر سر مردم افغانستان روا می دارد، باید گفت که نه، طالب از یک طرف است و تنظیم های دیگر هم از طرف دیگر هستند، که هر روز حکومت های محلی خود را ساخته و زیر نام های مختلف جنایت و خیانت می کنند. بنابراین از احزابی که فعلا در افغانستان هستند و اکثریتشان احزابی هستند که خودشان بدتر ازداعش عمل کرده و و در گذشته و فعلا هم عمل می کنند، توقعی نمی رود که برای امنیت کار کنند. این انتظار از احزاب مانند انتظاری است که از این دولت پوشالی داریم. همین حالا مناطقی وجود دارند که تحت حاکمیت این احزاب است و وضعیت امنیتی بسیار بدی دارند. 
غفار، در خصوص بی تاثیر بودن احزاب در امنیت و بهبود افغانستان بیان داشت: از طرفی دیگر در کنار اینکه ما اینطور احزاب خاین و ضد ملی و احزابی که مانند داعش عمل می کنند، داریم. احزاب و نهادها و جریان ها و گروه هایی هم هستند که همیشه به خاطر یک افغانستان آزاد و مستقل مبارزه کرده و همیشه صدای عدالت خواهی خود را بلند کرده و همیشه صدای ملت مظلوم و رنجدیده خود را رسانده اند. البته و با کمال تاسف آن صدا هیچ وقت شنیده نمی شود. همیشه سرکوب می شود و همیشه به شیوه های مختلف می خواهند که آنها را نابود بسازند. این فقط این حرف است که چرا جامعه مدنی و احزاب صدای خود را بلند نمی کنند. دلیل این است که پلان های بسیار وسیعی در افغانستان جریان دارد. برنامه های بسیار طولانی مدت در افغانستان جریان دارد. امروز حاکمیت مطلق افغانستان به دست آمریکا است. آمریکا افغانستان را به هر سویی که بخواهد می برد و نمی توانیم نادیده بگیریم که داعش متولد آمریکا است.
وی ادامه داد: همانطور که القاعده و طالبان راساخت. داعش را هم ساخت. ترامپ در کمپاین های انتخاباتی خود گفت که اوباما موسس داعش است. ادوارد اسمودن خود، کسی که اسرار آمریکا را فاش ساخت گفت که آمریکا، انگلیس و اسراییل از تمویل کنندگان اصلی و موسسین داعش هستند و قبل از اینکه اینها را به میدان بیاورند، موصاد، ابوبکر بغدادی را به طور یک سال تمام تربیت می کرد. همانطور جنرال ویلیام، کسی که در زمان ریگان رییس امنیت ملی آن کشور بود، می گفت که همیشه آمریکا از تروریزم به عنوان موثرترین و بهترین حربه خود استفاده کرده است.
سخنگوی حزب همبستگی افغانستان، در خصوص دلیل تمویل داعش توسط آمریکا گفت: آمریکا در افغانستان بر سر طالبان سرمایه گذاری کرد و زمینه اشغال خود را توسط این گروه در افغانستان ایجاد کرد، دست های خود را در افغاستان محکم کرد و پایگاه های نظامی خود را ساخت. و حالا امروز نیاز به یک نیروی بین المللی تروریستی دارد که فراتر از مرزهای افغانستان برود. همیشه آمریکا و غرب رقبای خود را با تروریزم جواب داده است. پس حالا نوبت داعش است که تمویل شود. 
غفار، در اخیر گفت: امروز آمریکا مشخصا و عملا با حضور داعش در افغانستان و تمویل داعش در افغانستان و تجهیز داعش در افغانستان باز هم می خواهد که رقیب اقتصادی و سیاسی خود را که روسیه است و همچنین چین و ایران را از این طریق از بین ببرد. متاسفانه در این میان نه احزاب است که به درد می خورند و نه دولت کاری انجام می دهد. احزاب و دولت همه خود فروختگانی هستند که وطن را به اندک پولی به بیگانگان فروخته اند و حالا آمریکا هر کاری که بخواهد در اینجا انجام می دهد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала