مشاور امنیت ملی ترامپ از مقامش استعفا داد

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaمشاور امنیت ملی ترامپ از مقام استعفا داد
مشاور امنیت ملی ترامپ از مقام استعفا داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایکل فلین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده امریکا از مقام خود استعفا داد. وی اعتراف کرد، دوره انتقالی تماس های متعددی با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در آمریکا داشت و "اطلاعات ناقصی" را ارائه کرده است.

مایکل فلین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده امریکا از مقام خود استعفا داد. وی اعتراف کرد،  دوره انتقالی تماس های متعددی با  سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در آمریکا داشت و "اطلاعات ناقصی" را ارائه کرده است. مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا اواخر دسامبر از دونالد ترامپ عذر خواهی کرد.

آقای فلین در استعفانامه خود نوشته است که پیش از مراسم تحلیف ترامپ در ماه دسامبر در واشنگتن  تماس های متعددی با سفیر روسیه در آمریکا داشت و "اطلاعات ناقصی" در مورد آن گفتگوها به مایک پنس معاون رئیس جمهور ارائه کرد. این جنرال سابق ارتش ابتدا از انچه گفته بود، انکارکرد و موضوع گفتگو را تحریمات اعلام کرد  پس از آن مایک پنس معاون رئیس جمهور نیز در این مورد صحبت نمود.

آقای فلین بعداً به قصر سفید گفت که موضوع تحریمات باید مورد بحث قرار می گرفت.

جنرال جوزف کیت کلاگ به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس جهور منصوب می گردد. وی قبلا به عنوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده اجرا وظیفه نموده است. وی همچنین بیش از 30 سال عمر خود را در ارتش سپری کرده و در ویتنام، کامبوج پانام و خیلج فارس خدمت کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала