سه بانک خصوصی توسط وزارت انرژی به ارگان های قضایی معرفی شد

© Sputnik / V.Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر بند برق آبی نغلو
بند برق آبی نغلو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت انرژی و آب سه بانک خصوصى داخلى که پروژه هاى بزرگ سدسازى را ضمانت کرده بودند، به ارگان هاى عدلى و قضایى معرفی کرده است.
افغانستان عضو مرکز بین‌المللی انرژی قابل تجدید شد - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان عضو مرکز بین‌المللی انرژی قابل تجدید شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ودصم، عبدالبصیر عظیمی سخنگوی وزارت انرژی و آب گفته است، که وزارت انرژى و آب حدود پنج سال پیش قرارداد ساخت پروژه هاى بزرگ چون بند آبگردان المار در ولایت فاریاب، بند برق مچلغو در ولایت پکتیا و بند آبگردان پاشدان در هرات را با شرکت هاى تطبیق کننده امضا کرده بود.

سخنگوی وزارت انرژی و آب گفت، که این بانک ‌ها سه شرکت قراردادی را ضمانت نامه حسن انجام کار داده بودند، اما این شرکت ها مطابق قرارداد کارها را انجام ندادند و با آنها فسخ قرارداد صورت گرفت، و این شرکت ها جریمه نیز شده اند.

وی افزود که این پروژه هاى بزرگ زیربنایى مى باشد، پس از عقد قرارداد وزارت مطابق با قانون تدارکات ١۵ درصد پول پیش را به این شرکت ها پرداخته که ٢٠ میلیون دالر امریکایى مى شود و  ٢٠ میلیون دالر ضمانت نامه حسن انجام کار مى شود.

نهر گاو کُش در کندز آماده تولید ده میگاوات برق شد - اسپوتنیک افغانستان
خودکفایی افغانستان در تولید برق تا چهار سال آینده

عظیمى گفت، وزارت انرژى و آب در یک سال گذشته این مشکل را با شرکت هاى یادشده در میان گذاشت و نیز از بانک هاى یادشده تقاضا کرده بود که این مشکل را حل کنند؛ اما نتیجه نداد.

سخنگوی وزارت انرژی و آب از وزارت عدلیه اداره دادستانی کل و بانک مرکزى خواست که این موضوع را با جدیت بررسى کنند تا ۴٠ میلیون دالر که پول بیت المال مى باشد، برگردانده شود.

قابل ذکر است، به گفته سخنگوی وزارت انرژی و آب، در یک ماه گذشته این وزارت طى مکاتیب رسمى، این بانک هارا به ارگان هاى عدلى و قضایى معرفى کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала