تلاش گروه تروریستی جماعت الاحرار برای اتحاد تکفیری‌ها در پاکستان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaتلاش گروه تروریستی جماعت الاحرار برای اتحاد تکفیری‌ها در پاکستان
تلاش گروه تروریستی جماعت الاحرار برای اتحاد تکفیری‌ها در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تروریستی جماعت الاحرار با انتشار ویدئویی ضمن درخواست اتحاد گروه‌های تکفیری از آغاز عملیات «غازی» به پاس کشته شدن مولوی «غازی عبدالرشید» توسط ارتش پاکستان، پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رهبر جماعت الاحرار شاخه انشعابی تحریک طالبان پاکستان با انتشار ویدئویی خواستار اتحاد گروه‌های تکفیری و ایجاد جبهه واحد در پاکستان شد.
این گروه تروریستی مدعی شد که در صورت اتحاد این گروه‌های تکفیری، حاضر است به عنوان سربازان عادی به جنگ بروند، ناگفته نماند که احتمال پیوستن دوباره جماعت الاحرار با گروه اصلی تحریک طالبان پاکستان گروه «فضل‌الله» نیز مطرح است.
با این حال گروه طالبان شاخه «محسود» در «وزیرستان» که به «سجنا» نیز معروف هستند با اصل گروه تحریک طالبان پاکستان در دوم ماه فبروری سال جاری متحد شده‌اند.
جماعت الاحرار مسئولیت حمله به نیروهای مرزی در منطقه «چمن» در ایالت بلوچستان این کشور را به صورت مشترک با گروه تکفیری «لشکرجهنگوی العالمی» به عهده گرفته است.
مسئولیت انفجار 21 جنوری سال جاری در منطقه «کرم ایجنسی» را نیز لشکر جهنگوی العالمی به صورت مشترک با گروه «شهریار» از تحریک طالبان شاخه محسود به عهده گرفته بود که نشان دهنده اتحاد این دو گروه است.
جماعت الاحرار اعلام کرده که عملیات قبلی‌اش تحت عنوان «صوت الرعد» موفقیت آمیز بوده و حالا زمان آغاز عملیات بزرگتری فرارسیده است.
این گروه تروریستی عملیات خود را با حمله بر سه پاسگاه ارتش در منطقه «بایزی» اغاز کرد (منطقه مرزی با افغانستان) و با این وجود ادعای وارد کردن تلفات سنگین به ارتش پاکستان را دارد در حالی که تنها با کشته شدن دو و یا زخمی شدن سه تن از جنگجویان خود اذعان کرده است.
منابعی در پولیس پاکستان به «پاکستان تودی» گفته‌اند که سازمان‌های امنیتی پاکستان در حالی منتظر حملات بزرگتر در «مهمند ایجنسی»، «باجور ایجنسی» و پیشاور هستند که احتمال می‌رود اقلیت‌های مذهبی نیز هدف قرار بگیرند.
در برخی از مناطق در خیبر پختونخواه، فتا، و کویته در بلوچستان که شیعیان اکثریت شهروندان را تشکیل می‌دهند نیز آماج حملات قرار خواهند گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала