پنج هزار چینائی در سوریه میجنگند

© AP Photo / Maya Alleruzzoحمله ی داعش به عزاداران حسینی
حمله ی داعش به عزاداران حسینی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
24500 عربستانی در درگیری‌های سوریه مشارکت ذارند و 5990 نفر از آنها کشته‌ شده‌اند.

عماد مصطفی سفیر سوریه در پکین اعلام کرد که 5000 چینائی از طریق اراضی ترکیه وارد سوریه شده و در کنار تروریست ها می جنگند.

اسپوتنیک به نقل از مهر، عماد مصطفی در تصریح کرد: تعداد چینی هایی که در سوریه می جنگند، 5000 نفر است که به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته و این افراد از طریق ترکیه به همراه خانواده های خود به سوریه رفته اند. چین بر مقامات ترکیه فشار وارد کرد تا از ورود اتباع این کشور به سوریه جلوگیری شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ترکیه شرایط مناسب را برای انتقال این افراد به سوریه فراهم کرد؛ درست همان کاری که با عناصر داعش انجام داد. طی 4 و یا 5 سال اخیر همه عناصر خارجی داعش از طریق ترکیه وارد سوریه شدند ولی در فعلاً ترکیه در حال جنگیدن با داعش است.

پیش از این، مرکز مطالعات «فرل» آلمان در تازه‌ترین تحقیق خود اعلام کرد تعداد تروریست‌هایی که در پنج سال اخیر تحت نام گروه‌های مختلف علیه ارتش سوریه جنگیده‌اند، به طور متناوب به 360000  تروریست خارجی رسیده است.

این تروریست‌ها از 93 کشور جهان هستند که در بین آنها از تمامی کشورهای عربی بدون استثنا عناصری وجود دارد.

از نظر تعداد عناصر تروریست خارجی، ترکیه اول است و در تعداد عناصر کشته‌شده در درگیری‌های سوریه این رقم از آنِ عربستان است که تاکنون 24500 عربستانی در درگیری‌های سوریه مشارکت داشته‌اند و 5990 نفر از آنها کشته‌ شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала