جلوگیری از حملات انتحاری از طریق ثبت هویت صاحبان وسایط نقلیه

© Photo / commons.wikimedia.orgریاست عمومی امنیت ملی
ریاست عمومی امنیت ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: شورای امنیت ملی افغانستان دستور داده تا به منظور جلوگیری از حملات انتحاری در این کشور، هویت تمام صاحبان وسایط نقلیه از طریق بایومتریک ثبت شود.

این شورا با تایید طرزالعمل ثبت و راجستر تمام وسایط نقلیه و همچنین بایومتریک کردن صاحبان آن، تاکید کرده که نهادهای امنیتی صلاحیت دارند تا بدون قید و شرط تمام وسایط را ثبت و مالکان آن را بایومتریک کنند.

شورای امنیت ملی افغانستان می گوید که با ثبت و راجستر شدن تمامی وسایط نقلیه و مالکان آن، از رویدادهای امنیتی به ویژه حملات انتحاری تاحد ممکن جلوگیری خواهد شد. در اعلامیه ای که از سوی دفتر ریاست جمهوری در این باره منتشر شده آمده است: "ثبت و راجستر وسایط به منظور جلوگیری از سوء استفاده در رویدادهای انتحاری، مهم دانسته شد و خاطرنشان گردید که این موضوع کمک می‎کند تا در مسایل جرمی، هویت وسایط و راکبین آن شناسایی گردد. وزارت‎های  امور داخله و مخابرات و هم‎چنان مشاور رییس جمهور در امور تخنیکی و دفتر شورای امنیت از جانب جلسه موظف شدند تا طی دو هفته پلان تطبیقی و اجرایی را در این زمینه ترتیب نمایند."

برخی از مقام های دولتی معتقدند که بیشتر حملات انتحاری با استفاده از وسایط نقلیه بدون اسناد صورت می گیرد. آن طوری که دفتر ریاست جمهوری اعلام کرده، این اقدام شورای امنیت ملی از وقوع برخی از حملات انتحاری و رویدادهای جرمی جلوگیری خواهد کرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала