غرب در حال پرداخت بهای حمایت از تروریستها است

© AP Photoغرب در حال پرداخت بهای حمایت از تروریستها است
غرب در حال پرداخت بهای حمایت از تروریستها است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در گفتگو با یک رسانه‌ اروپایی گفت که غرب در حال پرداخت بهای حمایت از تروریست‌ها است.

به گزارش  سپوتنیک،گروه بین‌المللی خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار گزارش داد ، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه گفت ،که وی برای به  بازپس‌گیری همه مناطق سوریه تلاش می‌کند.

وی امروز پنجشنبه در گفتگو با رادیو اروپا گفت: ما قصد داریم تمام مناطق کشورمان را از دست تروریست‌ها آزاد کنیم و در جنگ پیروز نخواهیم شد مگر بعد از اخراج تروریست‌ها از سوریه.

وی افزود: غرب به گروه‌های تروریستی با این گمان که آن‌ها میانه رو هستند حمایت کرد، اما با این کار خود در واقع از القاعده حمایت کرد و هم‌اکنون در حال پرداخت بهای سیاست‌های خود در سوریه است.

اسد در بخش دیگری از این گفتگو از برقراری تماس با برخی از مسئولان دستگاه اطلاعاتی فرانسه خبر داد و گفت: سیاست فرانسه در قبال سوریه از ابتدای بحران مبتنی بر حمایت از تروریسم بود.

رئیس‌جمهور سوریه در بخش دیگری از این گفتگو در واکنش به گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره شکنجه معارضان در زندان صیدنایا بار دیگر تاکید کرد که این گزارش صحت ندارد و مبتنی بر ادعاهای دروغین است.

وی افزود: گزارش سازمان عفو بین‌الملل کودکانه است و ما در زندان‌ها از شیوه‌های شکنجه استفاده نمی‌کنیم و این شیوه ما نیست.

اسد در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص جلوگیری از ورود اتباع 7 کشور گفت: این تصمیم مردم سوریه را هدف قرار نداده، بلکه هدف از این اقدام جلوگیری از ورود تروریست‌‌هایی است که برای آمریکا خطرناک هستند.

وی از روسیه به خاطر کمک به ارتش سوریه در از بین بردن تروریسم قدردانی کرد و گفت: مسکو به حاکمیت سوریه احترام می‌گذارد و حمایت‌های روسیه عاملی اساسی در از بین بردن داعش و تروریسم است.

رئیس جمهور سوریه در ادامه افزود: غرب حق این را ندارد که مشخص کند چه کسی برای مردم سوریه خوب است؟ کشورهای غربی حق این را ندارند که به جای مردم سوریه درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور سوریه گفت غرب حق ندارد که بین من و داعش یکی را انتخاب کند.

وی در ادامه آزادسازی حلب را اقدام مهمی دانست و گفت: هنوز برای سخن گفتن از پیروزی نهایی در جنگ علیه تروریسم زود است.

اسد گفت: راه ریشه‌کنی تروریسم در مناطق دیگر سوریه، طولانی خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала