رییس جمهور غنی شام امروز به آلمان می رود

© Sputnik / Zuhal Sarhad /  مراجعه به بانک تصاویر رییس جمهور غنی شام امروز به آلمان می رود
رییس جمهور غنی شام امروز به آلمان می رود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان شام امروز به خاطر اشتراک در نشست جهانی امنیتی مونیخ، به آلمان سفر می‌کند.

به گزارش سپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس،شاه حسین مرتضوی، معاون سخن‌گوی رییس جمهور پس از چاشت روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری این موضوع را یادآوری کرد.

 ،پیش از این نیز در دونشست قبلی مونیخ که همه‌ساله در مورد وضعیت امنیتی جهانی برگزار می‌گردد، رییس جمهور افغانستان اشتراک کرده و صحبت‌هایی نیز در آن داشت.

به گفتۀ مرتضوی، رییس جمهور غنی در این نشست روی افراطیت و بنیادگرایی و خطر و تهدید تروریزم به منطقه و جهان صحبت خواهد کرد.

آقای مرتضوی افزود که محمد اشرف غنی هم‌چنان با رهبران حکومت‌ها و مقام‌های ارشد کشورها و نهادهای جهانی نیز دیدار و گفت‌گو خواهد کرد.

معاون رییس جمهور امریکا، نخست‌وزیران آلمان و ترکیه، وزیران خارجۀ عربستان، ایران چین، قطر… و شمار دیگر از رییس سران کشورها، انتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد و مسؤول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا دیدار خواهد کرد.

هم‌چنان در حاشیۀ نشست امنیتی مونیخ رییس جمهور به شمول جان مک کین رییس کمیتۀ تسلیحاتی مجلس سنای امریکا، با شماری از سناتوران امریکایی، وزیر دفاع بریتانیا و بل گیس، رییس شرکت اپل نیز دیدار خواهد کرد.

شاه حسین مرتضوی گفت که در این سفر رییس جمهور را محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی، محمد اکلیل حکیمی وزیر مالیه و برخی از مشاوران رییس جمهور و مقام‌های حکومتی همراهی خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала