زاکربرگ در پیامی کاربران این شبکه را از گوشه ‌نشینی برحذر داشت

© REUTERS / Mariana Bazoمارک زاکربرگ
مارک زاکربرگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، مارک زاکربرگ، بینانگذار و مدیرعامل شرکت فیسبوک، روز پنجشنبه در نامه‌ای به کاربران فیسبوک گفت شرکتش پایگاهی برضد رواج گوشه‌نشینی است.

او در این نامه به بیان چشم‌انداز شرکتش پرداخت و گفت فیسبوک «زیربنایی اجتماعی» برای جهان است.
زاکربرگ، بینانگذار بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان، در نامه ۵۷۰۰ کلمه‌ای خود از آبراهام لینکلن، رییس جمهوری امریکا در دوران جنگ داخلی این کشور در قرن نوزدهم نقل قول کرد و به بیان نظرات فلسفی‌ای پرداخت که کمتر از یک تاجر معروف شنیده می‌شود.
به نوشته رویترز، سخنان زاکربرگ در حالی بیان می‌شود که ملت‌ها و کشورهای جهان بیش از پیش دیدگاهی درونگرا را انتخاب می‌کنند.
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا با انتخاب شعار «امریکا اول» در سخنرانی مراسم سوگند خود در ماه ژانویه، و رفراندم بریتانیا در ماه ژوئن گذشته برای خروج از اتحادیه اروپا مصداق این دیدگاه درونگرا هستند.
زاکربرگ، بدون آنکه نامی از رویدادی خاص ببرد، در نامه خود گفت: «در سراسر جهان مردمانی هستند که از جهانی‌سازی جامانده‌اند، و جنبش‌هایی که می‌خواهند از ارتباط‌های جهانی کنار بکشند».
مدیر ۳۲ ساله فیسبوک این پرسش را مطرح کرد که «آیا مسیر پیش رو ارتباط بیشتر است و یا عکس آن؟»، و می‌افزاید که او پشتیبان نزدیک شدن مردم جهان به یکدیگر است.
او از آبراهام لینکلن نقل قول کرد که در جریان جنگ داخلی امریکا به کنگره این کشور نوشت: «باورهای خشک گذشته برای اوضاع توفانی کنونی کافی نیستند». فیسبوک ۱.۹ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.
نامه زاکربرگ با واکنش دوگانه کاربران فیسبوک روبرو شد، و بعضی آن را مثبت ارزیابی کردند، و بعضی دیگر اعلام کردند «جهانی‌سازی» مرده است.
فیسبوک اخیرا بخاطر خبرهای دروغ و بحث‌های جنجالی تحت فشار قرار گرفته است. اما این موضوع باعث نشده که درآمد تبلیغاتی این سایت اجتماعی کم شود، بلکه برعکس درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۲۷.۶ میلیارد دالر بود که ۵۴ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала