افغانستان سفیر پاکستان را احضار کرد

© AP Photo / Anjum Naveedافغانستان سفیر پاکستان را احضار کرد
افغانستان سفیر پاکستان را احضار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: با تیره‌تر شدن روابط میان افغانستان و پاکستان پس از حمله روز پنج‌شنبه گذشته در ایالت سند پاکستان، وزارت امور خارجه افغانستان سفیر پاکستان در کابل را به این وزارت احضار کرده است.

وزارت امور خارجه افغانستان می‌گوید که ابرار حسین سفیر پاکستان بعد از ظهر روز جمعه به این وزارت در اعتراض به حملات راکتی پاکستان در داخل خاک افغانستان احضار شده است.

حکمت‌ خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه، با احضار ابرابر حسین، حمله تروریستی اخیر در ایالت سند پاکستان را شدیدا محکوم کرده اما گفته که دولت افغانستان خواهان اقدامات قاطع و جدی دولت پاکستان در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی در آن کشور است. آقای کرزی تاکید کرده که این گروه‌ها در پاکستان پنهان شده‌اند.

خلیل کرزی هم‌چنین نسبت به حملات راکتی پاکستان بالای منطقه لعل‌پور ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعتراض دولت این کشور را به سفیر پاکستان بیان کرده و گفته است که در این حملات شماری از غیرنظامیان بی‌جا شده‌اند. 

وزارت امور خارجه در اعلامیه‌ای با اشاره به اظهارات آقای کرزی نوشته است: «وی همچنان نگرانی شدید خویش را به مناسبت دستگیری حدود 150 تن از اتباع افغان در شهرهای اسلام آباد و راولپندی پاکستان و بسته شدن دروازه‌های تورخم و چمن به روی عابرین و تجار افغان اظهار داشته و خواهان رهایی اتباع افغان و بازشدن مجدد این دروازه‌ها گردید.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала