هشدار وزیر دفاع فرانسه به روسیه

© AFP 2023 / Kenzo Tribouillardهشدار وزیر دفاع فرانسه به روسیه
هشدار وزیر دفاع فرانسه به روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان اف لودریان وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که روسیه باید پابند به پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌بُرد (NIF) باشد، و درصورت نقض پیمان ناتو باید به زودترین فرصت عکس‌العمل نشان دهد.

لودریان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت:" این پیمان باید رعایت شود. اگر پیمان رعایت نشود، ما باید به زودترین فرصت عکس‌العمل نشان دهیم".

این پیمان در سال 1987 میان ایالات متحده امریکا و اتحاد شوروی انجام به امضا رسیده بود.

قبل از این منابع نامعلوم در دولت امریکا به روزنامه نیویارک تایمز از نقض پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌بُرد توسط مسکو، خبر داده بودند. در نشریه درمورد ایجاد بخش راکت‌های کروز کلاس "زمین-زمین" توسط روسیه، نوشته شده بود. میخائیل اولیانوف رییس اداره منع گسترش و کنترول تسیحات وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک این گزارشات را بدون اساس و نادرست خواند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهور روسیه نیز به نوبه خود اعلام کرد که "روسیه به تعهدات بین‌المللی اش منجمله پیمان یادشده متعهد باقی می‌ماند".

قابل یادآوریست که پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌بُرد، امضا کنندگان این پیمان را از داشتن راکت‌های بالستیک و راکت‌های کروز که برد آنها از 500 الی 5500 کیلومتر باشد، منع می‌کند. این درحالیست که روسیه و امریکا بارها یکدیگر را به نقض این پیمان متهم می‌کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала