اوباما در رده بهترین روسای جمهور امریکا مقام دوازدهم را کسب کرد

© AP Photo / Carolyn Kasterاوباما در رده بهترین روسای جمهور امریکا مقام دوازدهم را کسب کرد
اوباما در رده بهترین روسای جمهور امریکا مقام دوازدهم را کسب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تاریخ‌دانان امریکایی باراک اوباما را در مقام دوازدهم رده‌بندی بهترین روسای جمهور ایالات متحده امریکا، بعد از وودرو ویلسون، قرار دادند، سه رییس جمهور برتر ایالات متحده امریکا آبراهام لینکلن، جورج واشنگتن و فرانکلین روزولت اعلام شده است.

براساس اطلاعات شبکه تلویزیونی سی-سپان (C-SPAN) که این رده‌بندی را انجام داده است، اوباما بهتر از هربخش در راستای تعدیل اقتصادی درخشیده است، در این جنبه وی در مقام هشتم قرار دارد. بدترین شاخص‌های رییس جمهور قبلی امریکا در بخش مناسبات با کانگرس (مقام 39) و روابط بین‌المللی (مقام 24) می‌باشند.

این درحالیست که جورج دبلیو بوش در جدول 43 نفری، مقام 33 را کسب کرده است، به باور تاریخ‌دانان وی در بخش روابط بین‌المللی ناکام بوده است.

در ایجاد این رده‌بندی 91 تاریخ‌دان و دیگر کارشناسان پوهنتون‌های پیشتاز امریکایی، شرکت داشتند. آنها با دادن از یک (ضعیف) الی 10 (بسیار موثر) امتیاز به روسای جمهور در ده شاخص از قبیل: توانایی قانع ساختن مردم، مدیریت بحران، تعدیل اقتصادی، اقتدار اخلاقی، روابط بین‌المللی، مهارت‌های اجرایی، مناسبات با کانگرس، دیدگاه و تشکیل برنامه کاری، برقراری عدالت اجتماعی و عملکرد کلی رییس جمهور در دوران حکومت اش، محبوبیت آنها را ارزیابی کردند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала