شهروندان چهار کشور عضو ناتو ترجیح میدهند که تحت حفاظت روسیه باشند

© REUTERS / Francois Lenoirشهروندان چهار کشور عضو ناتو ترجیح میدهند که تحت حفاظت روسیه باشند
شهروندان چهار کشور عضو ناتو ترجیح میدهند که تحت حفاظت روسیه باشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایجی که از نظر سنجی انجام شده توسط WIN/Gallup International بد ست آمده است، شهروندان چهار کشور عضو ناتو ترجیح می دهند در صورت حمله به کشور آنها، با روسیه متحد شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، مردم بلغارستان و یونان تهدید اصلی علیه امنیت این کشور را ترکیه می دانند که یکی از اعضای ناتو است در صورتی که آنرا یک کشور متحد باید به حساب آورد. اشغال شمال قبرس در سال 1974 توسط ترکیه نشان می دهد که ساکنین این کشورها نمی توانند بروی حمایت ناتو حساب باز کنند و از این رو روسیه را انتخاب می کنند.
بخش عظیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواهان حضور آمریکا در کنار خود هستند اما محققان اشاره می کنند که مردم به تغییرات در ساختار امنیت بین المللی پس از جنگ سرد به صورت فعال عکس العمل نشان می دهند.
در چین روسیه را به عنوان متحد خود و در روسیه چین را انتخاب کردند. به گفته کانچو استویچف معاون رئیس انجمن WIN/Gallup، نشان می دهد که سیاست آمریکا در بیست سال اخیر موجب نزدیکی مسکو و پکن شده.
جیمزدیویس رئیس دانشگاه اقتصاد و علوم سنت گالن(سوئیس) معتقد است که نتیجه این نظر سنجی ایجاد تفرقه مذهبی را نیز نشان می دهد. بلغاری ها و یونانی ها ارتدوکس روسیه را انتخاب می کنند، جامعه اوکراین و بوسنی به خطوط مذهبی تقسیم می شوند. عمده ارتدوکس رومانی آمریکا را و کاتولیک های اسلوونی روسیه را انتخاب می کنند.
دیویس افزود،علاوه براین پس از جنگ امریکا درعراق، مردم کمی از اروپا به نقش رهبری آمریکا بر جهان باور دارند. پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ اعتماد اروپایی ها به واشنگتن کمتر می شود.
دراین نظر سنجی 66 کشور و در هر کشور بیش از هزار نفر شرکت کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала