یک فرمانده ارشد القاعده در افغانستان کشته شد

© AP Photoیک فرمانده ارشد القاعده در افغانستان کشته شد
یک فرمانده ارشد القاعده در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: نیروهای امنیت ملی افغانستان، سیف‌الله اختر یک تن از فرماندهان ارشد شبکه تروریستی القاعده در این کشور را به قتل رسانده‌اند.

اداره امنیت ملی می‌گوید که این فرمانده ارشد القاعده در عملیاتی به تاریخ نهم ماه جنوری گذشته در ولسوالی ناوه ولایت غزنی با یک تن از همراهانش به قتل رسیده‌اند.
اداره امنیت ملی در اعلامیه‌ای گفته است:‌ «سیف‌الله اختر یک تن از رهبران برجسته گروه القاعده بود که در زمان رژیم طالبان رهبری جنگجویان پاکستانی را بر عهده داشت و نزدیک به ۳۰ هزار جنگجو را به هدف جنگ در کشور‌های آسیای میانه در افغانستان جمع نموده بود.» اداره امنیت ملی افغانستان افزوده است: «همچنان نامبرده در آن زمان با رهبر فعلی گروه القاعده ایمن الظواهری مسوولیت یک مرکز مهم تروریستان در بگرام و همچنان مسوول یکی از کمپ‌های دیگر تروریستان خارجی در ریشخور شهر کابل بود.»
اداره امنیت ملی افغانستان می‌گوید که سیف‌الله اختر دوبار در پاکستان بازداشت شده بود، اما توسط حلقات خاص در آن کشور، هر دو بار از زندان آزاد و به منظور رهبری جنگ به افغانستان فرستاده شده بود. امنیت می‌افزاید که این فرمانده ارشد شبکه تروریستی القاعده رهبری تروریستان پاکستانی را علیه دولت افغانستان نیز به عهده داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала