امریکا یک گروه دریایی هواپیمابر را به دریای جنوبی چین فرستاد

© REUTERS / Cho Jung-ho/Yonhap امریکا یک گروه دریایی هواپیمابر را به دریای جنوبی چین فرستاد
امریکا یک گروه دریایی هواپیمابر را به دریای جنوبی چین فرستاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه دریایی هواپیمابر امریکایی به دلیل اوضاع پرتنش مرزهای مناقشه‌ای در منطقه به گشت‌زنی در دریای جنوبی چین آغاز کرد.

نیروهای دریایی ایالات متحده امریکا با نشر یک خبرنامه نوشته اند-" کشتی‌های گروه دریایی هواپیمابر به شمول کشتی هواپیمابر کلاس "نیمیتز، کارل وینسون" به همراهی کشتی‌های جنگی، تاریخ 18 فبروری به عملیات معمول در دریای جنوبی چین از آغاز کرده اند".

ریکس تیلرسون وزیر جدید امور خارجه ایالات متحده امریکا قبل از اشغال وظیفه گفته بود که ایالات متحده امریکا باید درمورد اقدامات غیر قابل پذیرش چین در رابطه با جزایر مناقشه‌ای در دریای جنوبی چین، به چین "سیگنال روشن" ارسال کند. وی همچنان اعمار جزایر مصنوعی توسط چین در دریا را غیر قانونی خواند. پیکن در جواب به این گفته ها، اعلام کرده است که آنها در چوکات حاکمیت ارضی و قانونی عمل می‌کنند.

چین، جاپان، ویتنام و فیلیپین درمورد سرحدات دریایی و حوزه‌های مسئولیت کشورها در دریای جنوبی و دریای شرقی چین، باهم اختلاف نظر دارند. چین معتقد است که فیلیپین و ویتنام عمداً از حمایت امریکا برای تشدید تنش‌ها در منطقه استفاده می‌کنند. در ماه جون سال 2016 دیوان دایمی محکمه در لاهه به درخواست فیلیپین فیصله کرد که چین هیچ اساس برای ادعای ارضی در دریای جنوبی چین ندارد. محکمه همچنان فیصله کرد که مناطق مورد مناقشه اسپراتلی (نانشا) جزایر نمی‌باشند و حوزه انحصاری اقتصادی نیز شمرده نمی‌شوند. چین این تصمیم محکمه را نپذیرفته است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала