پنجاه و دو کودک پس از تداوی از آلمان برگشتند

© Photo / کسراپنجاه و دو کودک پس از تداوی از آلمان برگشتند
پنجاه و دو کودک پس از تداوی از آلمان برگشتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: پنجاه و دو تن از کودکانی که از سوی دهکده صلح آلمان به کمک جمعیت هلال احمر افغانی که نزدیک به شش ماه قبل به منظور تداوی به آلمان اعزام شده بودند،‌ پس از بازیافتن صحت شان به کابل برگشتند.

حبیب حسام رییس روابط بین‌المللی جمعیت هلال احمر افغانی، امروز در یک نشست خبری گفت که این کودکان به بیماری‌های سوراخ قلب، سوختگی شدید و استخوان‌شکن مبتلا بودند. آقای حسام افزود که بازگشته به صورت کامل صحت‌یاب شده‌اند. وی گفت تمام هزینه رفت و برگشت و هم‌چنین تداوی این کودکان از سوی جمعیت هلال احمر افغانی و دهکده صلح آلمان پرداخته شده است.
دهکده صلح آلمان از سال 1368 خورشیدی به این سو در افغانستان آغاز به فعالیت کرده است. این نهاد خیریه آلمانی، هر شش ماه بعد بین هفتاد تا صد کودک را که امکان تداوی شان در افغانستان وجود نداشته باشد، برای تداوی به آلمان می‌برد.
مسوولان جمعیت هلال احمر افغانی می‌گوید که از آغاز به فعالیت دهکده صلح آلمان تاکنون در افغانستان، از این کشور هفتاد و پنج گروه از کودکان مبتلا به بیماری‌های سوراخ قلب، سوختگی شدید و استخوان‌شکن جهت تداوی به آلمان رفته و پس از تداوی به افغانستان بازگشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала