حمیده وردک: داعش بیش از صد زن را به عنوان برده جنسی برده است

© REUTERS / Dado Ruvicیک تایید دیگر بر همکاری نفتی داعش با ترکیه
یک تایید دیگر بر همکاری نفتی داعش با ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه داعش از ولسوالی های ولایت های ننگرهار بیش از صد زن را به عنوان ﺑﺮﺩﻩ ﺟنسی باخود برده و این گروه نیز در مناطق تحت تصرف شان به خانواده ها گفته اند کسانی که دختر جوان دارند باید بالای منازل خود پرچم سیا نصب کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغان ایرکا، حمیده وردک، فعال مدنی امروز(یکشنبه) طی یک نشست خبری که در کابل برگزار شده بود در مورد ﺧﺸﻮﻧﺖ ﻫﺎی اﺧﻳﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺯﻧﺎﻥ و ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻳﻚ ﺗﻌﺪاﺩ اﺯ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﻪ عنوان ﺑﺮﺩﻩ ﺟﻨسی ﺗﻮﺳﻄ ﺩاﻋﺶ ﺩﺭ ﻭﻟﺴﻮالی ﻫﺎی ﻧﻨﮕﺮﻫﺎﺭ به رسانه ها گفت: خشونت علیه زنان در این اواخر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

نزدیک به دو هزار عضو داعش در یک سال گذشته در افغانستان کشته شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
نزدیک به دو هزار عضو داعش در یک سال گذشته در افغانستان کشته شده‌اند

وی افزود: حکومت وحدت ملی فقط حرکت های نمایشی را انجام می دهد و درصدد هیچ کار بنیادی برای زنان نیست به طوری که همه روزه این قشر جامعه مورد حمله گروه های مختلف قرار می‌گیرد.
بانو وردک، با بیان اینکه در این اواخر اکثر خشونت ها توسط گروه های مخالف حکومت بر علیه زنان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هنوز هم در بعضی ولایات زورمندان و قوماندانان دست به تجاوز و اذیت و آزار زنان می زنند.
وی علاوه کرد: اگر حکومت توان مقابله با گروه های تروریستی را ندارد، توان مقابله با زورمندان و قومندان های زیر دست خود را دارد اما حکومت هیچ اقدامی برای معرفی این افراد نکرده است.
بر اساس گفته های این فعال مدنی قضایای خشونت علیه زنان تا کنون بصورت اساسی پیگیری نشده به همین خاطر است که روز به روز خشونت بر علیه زنان افزایش می یابد.
به گفته وی، تا وقتی که کارهای بنیادی صورت نگیرد مشکل زنان افغانستان با فرستادن چند نفر به نشست های بین المللی یا اشتراک شان در ارگ ریاست جمهوری حل نمی شود.

حملات تهاجمی داعش در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
حملات تهاجمی داعش در ننگرهار

وی تصریح کرد: وزارت زنان به جز کارهای نمایشی تاکنون هیچ کار مفیدی برای زنان انجام نداده که وضعیت زنان در ولایت تغییر کند.
این فعال مدنی یاد آورد شد که ریاست زنان ولایت ننگرهار تاکنون صدای هیچ زن را به مرکز انتقال نداده است.
بانو وردک با تاسف افزود: وزارت حج و اوقاف هم در راستای بهبود وضعیت زنان افغان هیچ کار مفیدی را انجام نداده است. به همین خاطر یک تعداد افراد سودجو از نام دین دست به خشونت علیه زنان می زنند.
حمیده وردک خطاب به وزارت حج و اوقاف گفت: این وزارت باید برای امامان مساجد وظیفه دهد تا شهروندان کشور را از حق و حقوق زنان با خبر بسازند.
وی در اخیر از رهبران حکومت وحدت ملی خواست که برای حل مشکلات زنان روی یک طرح بنیادی کار کنند تا زنان افغان از این معضل نجات پیدا کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала