پاکستان با بستن مرز تورخم ضعف خود را نشان داد

© East News / Action press/Public AddressFlag of the Islamic Republic of Pakistan
Flag of the Islamic Republic of Pakistan - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افراسیاب ختک رئیس حزب مردمی ملی پاکستان می‌گوید، بسته شدن مرز تورخم توسط پاکستان ضعف دولت این کشور را به اثبات می‌رساند.

 

قتل چهارده عضو داعش به شمول هفت پاکستانی در حملات هوایی در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
مردم ننگرهار همزمان با حملات راکتی پاکستان دست به تظاهرات زدند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری فارس، افراسیاب ختک رئیس حزب مردمی ملی پاکستان بسته شدن مرز تورخم توسط دولت این کشور را محکوم کرد.

ختک تأکید کرد: دولت پاکستان نباید در واکنش به حملات انتحاری هفته گذشته ایالت سند مرز تورخم که منطقه مرزی مشترک با افغانستان است را ببندد.

رئیس حزب مردمی ملی پاکستان افزود: بسته شدن مرز تورخم توسط دولت پاکستان ضعف سیاست و ناتوانی این کشور با به اثبات می‌رساند.

پس از حملات انتحاری پنجشنبه هفته گذشته به یک زیارتگاه در ایالت جنوبی سند پاکستان که 77 کشته و 300 زخمی برجای گذاشت، دولت پاکستان مرز تورخم را مسدود کرد.

راکت های پاکستان به روی ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
راکت های پاکستان به روی ننگرهار

این حادثه بجای اینکه زمینه‌ای برای همکاری اسلام‌آباد و کابل جهت مبارزه با تروریسم شود، روابط دو کشور را متشنج‌تر کرده است.

از سوی دیگر در روزهای گذشته پاکستان معاون سفیر افغانستان در اسلام‌‎آباد را احضار کرد، زیرا دولت پاکستان می‎‎گوید، که جماعت الاحرار مسئول حملات انتحاری ایالت سند در خاک افغانستان پنهان شده‌اند.

دولت افغانستان نیز در واکنش به اقدامات پاکستان، سفیر این کشور در کابل را بمنظور پاسخگویی برای حملات راکتی نظامیان پاکستانی به مناطق مرزی افغانستان در محل وزارت امور خارجه دولت کابل احضار کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала