بارندگی های اخیر کابل تلفات برجای گذاشت

© Photo / وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادثبارندگی ها اخیر کابل تلفات برجای گذاشت
بارندگی ها اخیر کابل تلفات برجای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش طلوع نیوز به نقل از شماری از بی‌‎جا شده‌گان داخلی که در حالت بدی به سر می‎برند، بارند‌گی‌های دو روز اخیر در حدود 100 خانه آنان را ویران کرده است.

به گزارش طلوع نیوز به نقل از شماری از بی‌‎جا شده‌گان داخلی که در حالت بدی به سر می‎برند، بارند‌گی‌های دو روز اخیر در حدود 100 خانه آنان را ویران کرده است.
به گفته این منبع، بیشتر این بی‌جا شده‎گان از نبردهای ولایت‎های کندهار، زابل و هلمند فرار کرده اند و به پایتخت آمده‎اند، اینان از جنگ و درگیری گریخته‌اند، اما این جا با حالت بدی به سر می‌برند.
آنان می‌افزایند که رئیس جمهور اشرف غنی وعده‌هایی را که در هنگام مبارزات نتخاباتی به آنان داده بود، به باد فراموش سپرده است.
ولی خان، یک تن از بی‎جا شده‎گان داخلی از ولایت هلمند می گوید: «اشرف غنی وعده‎یی را که به ما داده بودی، عملی کن برادر ما استی. ببین ما در چی رقم جای زند‌گی می‌کنیم». به گفته ابراهیم یکی از بی جا شدگان کابل، «مردم در بین گل و لای استند، خانه‏های مردم خراب شده.»
صفی‌الله، یکی از باشنده گان کابل نیز می‎گوید که همسر، دو دختر، دو پسر و یک خواهر زاده‌اش را بعد از اینکه سقف خانه‎اش فروریخت را از دست داد. وی در این باره می‎گوید: «هر کدام شان را که از زیر خاک بیرون می‎کردیم زنده بودند، چند نفر در راه و چند نفر هم در شفاخانه جان دادند.»
در همین حال، خانواده بی‎جا شدۀ داخلی نیز از وضعیت بد زند‎گی شان به ستوه آمده و از دولت می‌خواهند که به آنان رسیده‎گی کند. ناز بی‌بی یک تن از باشندگان شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند نیز می‎گوید که به به خاطر ادامۀ جنگ‎ها به کابل آواره شده است.
وی می‎افزاید: «جنگ بود شوهرم و دخترم شهید شدند، زمین داشتم نان داشتم من کابل را کجا دیده بودم کابل را چی می فهمیدم.»
وی اضافه کرد که اکنون با هفت کودک یتیم‎اش در حالت بد زنده‎گی قرار دارند و کودکانش برای پیدا کردن لقمۀ نانی در جاده‎ها کار می‎کنند.
بیشتر این بی‌جا شده‎گان از نبردهای ولایت‎های کندهار، زابل و هلمند فرار کرده اند و به پایتخت آمده‎اند، اینان از جنگ و درگیری گریخته‌اند، اما این جا با حالت بدی به سر می‌برند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала