سویدن از امریکا خواسته است تا در باره حوادث آن کشور توضیح بدهد

© Fotolia / AndyEmelВид на стокгольмскую ратушу, Швеция
Вид на стокгольмскую ратушу, Швеция - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه سویدن از وزارت خارجه امریکا خواست دلیل اظهارات غلط دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا درباره تهدید تروریستی سویدن را توضیح دهد.
Сооснователь WikiLeaks Джулиан Ассанж - اسپوتنیک افغانستان
آسانژ از مقامات انگلیسی و سویدنی خواست تا آزادی او را برگردانند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تی تی سویدن، سویدن خواستار توضیح وزارت خارجه امریکا در خصوص آنچه ترامپ وقوع حادثه امنیتی جمعه شب 17 فیبروری  در سویدن خواند، شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری در سخنرانی اخیر خود در میان جمعی از هوادارانش در فلوریدا به دروغ پردازی در خصوص حادثه ای در سویدن پرداخت که هیچگاه رخ نداده بود.

وی با توضیح چرایی وضع ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اسلامی از جمله ایران برای ورود به امریکا گفت: وقتی شما به آنچه در آلمان در حال رخ دادن است می نگرید، زمانی که به آنچه شب گذشته «جمعه» 17 فیبروری در سویدن رخ داد نگاه می اندازید… چه کسی اینها را باور می کند؟ تعداد زیادی «از این حوادث» اتفاق افتاده است، آنها «سویدن» با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که تا پیش از این حتی فکرش را هم نمی کردند.

تعهد سویدن برای کمک به افغانستان تا سال 2024 - اسپوتنیک افغانستان
تعهد سویدن برای کمک به افغانستان تا سال 2024

این درحالیست که جمعه شب هیچگونه حادثه تروریستی یا خرابکارانه توسط هیچ گزارشگر، خبرگزاری یا مقام رسمی از سویدن منتشر نشده است.

در همین حال مقام های مختلف خبری اعلام کرده اند، که ارجاع ترامپ به احتمال زیاد به مصاحبه ای باز می گردد که جمعه شب توسط فاکس نیوز و در خصوص پیوند میان افزایش میزان جرائم در سویدن با پدیده مهاجرت پخش شده است.

گفتنی است این سخنان ترامپ واکنش ها و انتقادات متعددی در فضای مجازی به خصوص تویتر در خصوص آنچه کاربران این شبکه ها آن را ارائه اطلاعات نادرست از سوی رئیس جمهوری امریکا می خوانند در پی داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала