فالون: اگر ناتو از افغانستان بیرون شود، 40 میلیون شهروند افغانستان به اروپا سرازیر می شوند

© AFP 2023 / Yoshikazu TSUNO British Defence Secretary Michael Fallon talks with his Japanese counterpart Gen Nakatani at the defence ministry in Tokyo on January 9, 2016
British Defence Secretary Michael Fallon talks with his Japanese counterpart Gen Nakatani at the defence ministry in Tokyo on January 9, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع انگلیس هشدار داد، در صورتی که کشورهای غربی از جمله انگلیس، افغانستان را ترک کرده و به حال خود رها کنند چیزی حدود 40 میلیون تن از افغانستان ممکن است به عنوان مهاجر رهسپار انگلیس و کشورهای اروپایی شوند.
Вид на Биг-Бен и Вестминстерский дворец в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی بریتانیا از علاقمندی ترامپ به روابط خوب با روسیه

به گزارش اسپوتنیک به نقل ز ایسنا، به استناد از روزنامه دیلی میل، مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس در سخنانی پذیرفت انگلیس و ناتو نمی‌توانند سربازانشان را از افغانستان بیرون کنند زیرا همان گروه‌های تروریستی که به هنگام حمله به افغانستان در سال 2001 در این کشور وجود داشتند هنوز هم وجود دارند و یک تهدید محسوب می‌شوند.

در حالی که وزارت دفاع انگلیس مساله اعزام سربازان بیشتر به افغانستان را مدنظر دارد مایکل فالون هشدار داد اگر افغانستان دچار فروپاشی شود، اروپا نیز به شکلی کاملا مستقیم تبعات آن را تجربه خواهد کرد.

وزیر دفاع انگلیس همچنین دورنمای تدوام حضور نظامیان کشورش در افغانستان برای سال‌های متوالی را مطرح کرده و گفت: ما باید تا زمانی که ماموریت انجام شود در افغانستان بمانیم.

این در حالی است که پیشتر دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین انگلیس در سال 2013 گفته بود ماموریت در افغانستان به سرانجام رسیده است.

فالون در کابل: امنیت افغانستان، به معنای امنیت در منطقه اس - اسپوتنیک افغانستان
فالون در کابل: امنیت افغانستان، به معنای امنیت در منطقه است

فالون در صحبت‌هایش در جمع وزرای دفاع کشورهای دیگر در شهر مونیخ آلمان گفت: اگر رفتن به افغانستان کار درستی بود پس در نتیجه درست نیست که پیش از انجام ماموریت آنجا را ترک کنیم. علاوه بر اینکه ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

فالون پذیرفت نیروهای نظامی افغانستان با مشکلات زیادی در شکست دادن طالبان بدون حضور سربازان غربی مواجه می‌شوند.

وی گفت: ما از دولت افغانستان و ارتش این کشور تقاضای برطرف کردن وضعیتی را داریم که برای مقابله با آن 10 برابر سرباز بیشتر احتیاج است.

فالون گفت، او براین باور است که انگلیس و ناتو به سه دلیل اصلی باید به پشتیبانی از افغانستان ادامه دهند.

مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
تاثیر مهاجرت بر روابط افغانستان و بریتانیا

وی افزود: در درجه نخست، گروه‌های تروریستی فراملیتی در افغانستان هستند که می‌خواهند به ما در داخل و در کشورهای دموکراتیک ما ضربه بزنند. به همین دلیل است که ما به افغانستان رفتیم و این گروه‌های تروریستی همچنان فعال هستند و یک تهدید محسوب می‌شوند. دوم اینکه، اگر این کشور فروبپاشد ما اینجا در اروپا تبعاتش را به طور کاملا مستقیم احساس می‌کنیم. سوم اینکه، یکسری ارزش‌های ناتو وجود دارد و ما درواقع می‌خواهیم به ایجاد دموکراسی کمک کنیم. این دولت در افغانستان تقاضای کمک ما را مطرح کرده و نظر من این است که ما باید تا جایی که می‌توانیم و ماموریت به سرانجام برسد، در افغانستان بمانیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала