در ۲۰۱۶ امریکا در ۷۰ درصد کشورهای جهان نیروهای خود را مستقر کرد

© Flickr / Expert Infantryنیروهای امریکایی
نیروهای امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجله امریکایی "فوربس" در گزارشی نوشت، نیروهای ویژه امریکایی طی سال ۲۰۱۶ در ۱۳۸ کشور یا به عبارتی در ۷۰ درصد کشورهای جهان مستقر شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، فوربس در گزارشی به قلم نیال مک‌کارتی نوشت:- "در جنوری فرماندهی عملیات‌های ویژه امریکا، حمله‌ای را در یمن اجرا کرد که قاسم الریمی ۳۸ ساله، سرکرده القاعده در شبه جزیره عرب را هدف قرار داد".

جان نیکلسون - اسپوتنیک افغانستان
با افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان، آتش جنگ شعله ورتر می شود

این نخستین عملیات خاص نیروهای ویژه در ریاست جمهوری ترامپ بود و به کشته شدن دست‌کم ۱۴ عضو القاده، بیش از ۲۰ غیرنظامی و یک نیروی ویژه امریکا منجر شد. ظاهرا سه امریکایی دیگر هم در جریان فرود سخت هواپیمای اوسپری ملخ‌دار زخمی شدند.

اخیرا مشخص شده که الریمی از این حمله جان سالم به در برده است و یکشنبه پیامی صوتی با تمسخر رئیس‌جمهوری امریکا منتشر کرده است.

حملاتی همانند آنچه در یمن رخ داد، مساله تازه‌ای نیست؛ نیروهای عملیات‌های ویژه امریکا از ۱۱ سپتمبر به بعد از شمال افریقا تا افغانستان درگیر نبردهای دائمی هستند. با این حال، اکثر عملیات‌های مذکور در سراسر جهان مربوط به آموزش نیروهای محلی برای نبرد است تا امریکایی‌ها شخصا وارد عمل نشوند. به عنوان نمونه، یگان‌های عملیاتی ویژه عراق از جمله "تیپ طلایی" که حمله به موصل را رهبری کرد، روش کار را از همتایان امریکایی خود آموختند.

ضمیر قبولوف - اسپوتنیک افغانستان
با بیرون شدن نیروهای امریکا از افغانستان این کشور فرو می پاشد

کلاه‌ سبزهای امریکایی نیز سربازانی در لیتوانی، لتونی و استونی را آموزش دادند تا نحوه مقابله با جنگ نیابتی روسیه را بیاموزند؛ همانند آنچه مسکو در کریمه و شرق اکراین اجرا کرد.

نیروهای ویژه امریکایی سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) در ۱۳۸ کشور یا به عبارتی در ۷۰ درصد کشورهای جهان مستقر شدند. این آمار به استناد اطلاعات فرماندهی عملیات‌های ویژه امریکاست که در وبلاگ "آنلاین تام‌دیسپچ" منتشر شد.

در حالی که آمارهای رسمی به اقدام نظامی در سومالی، سوریه و یمن اشاره‌ای ندارد، شواهد زیادی علیه آن وجود دارد و آن سه کشور در تحلیل مذکور گنجانده شدند. حدود ۲۹ / ۵۵ درصد از استقرار نیروها در خاورمیانه رخ داده که ۳۵ درصد کمتر از سال ۲۰۰۶ است. در همان چارچوب زمانی، استقرار نیروهای نخبه در افریقا ۱۶۰۰ درصد رشد داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала