سرمنشی سازمان ملل درگذشت چورکین را تسلیت گفت

© AFP 2023 / Jose Manuel Ribeiroسرمنشی سازمان ملل درگذشت چورکین را تسلیت گفت
سرمنشی سازمان ملل درگذشت چورکین را تسلیت گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد درگذشت ویتالی چورکین نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل تسلیت گفت. گوترز در بیانیه ای گفت: « من تازه به نیویارک برگشتم و از شنیدن مرگ ناگهانی نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و این دیپلمات برجسته شوکه شدم».

انتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد درگذشت ویتالی چورکین نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل تسلیت گفت. گوترز در بیانیه ای گفت: « من تازه به نیویارک برگشتم و از شنیدن مرگ ناگهانی نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و این دیپلمات برجسته شوکه شدم». وی تاکید کرد، با وجود انیکه مدتی کوتاهی همکار بودیم و کارکردهایش بسیار قابل قدر است و من نبود، مهارت و دوستی او را در این شرایط بسیار احساس خواهم کرد.
سرمنشی سازمان ملل درگذشت ویتالی چورکین را به اعضای سازمان ملل، خانواده، بستگان، دولت و مردم روسیه تسلیت گفت. آقای گوترش به منظور اشتراک در جلسات وزرا در بن و کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده بود، به نیویارک بازگشت.
پیش از این، اعضای شورای امنیت سازمان ملل طی بیانیه ای درگذشت چورکین را به خانواده نماینده دائم، دولت و مردم روسیه تسلیت گفتند.
ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در تاریخ 20 فبروری به طور ناگهانی درگذشت. براساس گزارش روزنامه " The New York Times " وی صبح روز گذشته دچار مشکل قبلی شده و در نتیجه حمله قلبی درگذشته است.
ویتالی چورکین از سال 2006 به حیث نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل اجرای وظیفه نمود. گوترش کار خود را به عنوان سرمنشی سازمان ملل از تاریخ 1 جنوری سال 2017 آغاز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала