خانه جنرال دوستم تحت محاصره قرار گرفت

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoخانه جنرال دوستم تحت محاصره قرار گرفت
خانه جنرال دوستم تحت محاصره قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: نیروهای امنیتی افغانستان خانه جنرال عبدالرشید دوستم معاون ریاست‌جمهوری این کشور را تحت محاصره خود در آورده‌اند.

مقام‌های دولتی تاکنون در باره این اقدام نیروهای از ارایه جزییاتی خودداری کرده‌ اما برخی از رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که این نیروها بدلیل خودداری هفت تن از محافظان جنرال دوستم برای ارایه جزییاتی در باره قضیه آزار جنسی احمد 

جاده های منتهی به شیرپور (خانه دوستم) مسدود شده است - اسپوتنیک افغانستان
جاده های منتهی به شیرپور (خانه دوستم) مسدود شده است
ایشچی اقدام به محاصره خانه معاون اول ریاست‌جمهوری کرده‌اند.

در عین‌حال، برخی از منابع نزدیک به جنرال دوستم به رسانه‌های محلی گفته‌اند که حضور گسترده نیروهای امنیتی در نزدیکی خانه معاون اول ریاست‌جمهوری، بدلیل اقدام روز گذشته افراد مربوط به ملا تره‌خیل از نمایندگان کوچی‌ها در مجلس نمایندگان مبنی‌بر آتش زدن دو عراده موتر پولیس در حوزه سوم شهر کابل صورت گرفته است. به گفته این منابع، خانه یکی از افراد نزدیک به ملا تره خیل در نزدیکی خانه معاون اول ریاست‌جمهوری در منطقه شیرپور کابل موقعیت دارد.
جنرال عبدالرشید دوستم پس از نزدیک به چهار ماه روز گذشته در دفتر کارش در صدارت برگشت. آقای دوستم که در اعتراض به اعمال تبعیض از سوی رییس‌جمهور و رییس اجراییه کابل را به قصد شمال افغانستان ترک کرد، توسط احمد ایشچی از مخالفان سیاسی خود متهم به آزار و اذیت جنسی وی شد.
بدنبال این اتهامات، لوی سارنوالی افغانستان حکم بازداشت نه تن از محافظان آقای دوستم را صادر کرد اما آن طوری که گفته می‌شود هفت تن از این محافظان حاضر به پاسخ‌گویی در برابر لوی سارنوالی نشده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала