در شش سال گذشته از صد کشور تروریست وارد سوریه شدند

© Sputnik / Andrey Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر به عقیده برلین، روسیه و ایران دارای نقش کلیدی در روند حل مساله سوریه هستند
به عقیده برلین، روسیه و ایران دارای نقش کلیدی در روند حل مساله سوریه هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس سوریه اظهار کرد: درشش سال گذشته و در جریان منازعات سوریه از صد کشور دنیا تروریست به این کشور وارد شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، هدیه عباس که در ششمین اجلاس بین‌المللی پشتیبانی از  فلسطین سخن می گفت اظهار کرد: مسئله فلسطین با چالش‌ها و پیچیدگی‌های فراوانی روبرو است و حل مسئله فلسطین نیازمند وفاق و وحدت همه کشورهای منطقه است و البته برای حل مسئله فلسطین منازعات سوریه نیز باید پایان یابد.

آغاز دیدارهای دوجانبه اشتراک کنندگان نشست سوریه در آستانه - اسپوتنیک افغانستان
آغاز دیدارهای دوجانبه اشتراک کنندگان نشست سوریه در آستانه

وی افزود: متاسفانه اکثر کشورهای منطقه و تعدادی از کشورهای غربی از تروریسم در سوریه پشتیبانی می‌کنند و ما امروز با وحشی‌ترین دشمن و تروریست‌ها مواجه‌ایم که پشتیبانی اصلی آن‌ها از سوی کشورهای فرامنطقه‌ای انجام می‌شد و همانطور که گفته شد بسیاری از کشورهای منطقه نیز با آن‌ها همراهی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسئله سوریه نیازمند وفاق و اتحاد است و اتحاد ملت ما با ملت‌های آزاده دنیا می‌تواند تروریسم در سوریه را تضعیف کند. در غیر این صورت تداوم تروریسم در سوریه امنیت منطقه و دنیا را به خطر می‌اندازد و رفته رفته دامن همه کشورهای دنیا را می گیرد.

هدیه عباس با قدردانی از پشتیبانی‌های ایران و روسیه در مسئله سوریه گفت:‌ ایران و روسیه در کنار مقاومت لبنان موفقیت‌های بزرگی را در سوریه رقم زدند و در مقابل نیز کشورهایی با پوشش سیاسی از تروریست‌ها پشتیبانی می‌کنند، اما ما در کنار مقاومت و ایستادگی و به همه راه حل‌های سیاسی پایبندیم و نظام سوریه به دنبال آشتی ملی است و هر کسی که سلاح خود را زمین بگذارد می‌تواند به آغوش ملت باز گردد.

رئیس مجلس سوریه در پایان گفت:‌ مسئله فلسطین برای ما مسئله‌ای مهم و جدی است و ما از تشکیل دولت مستقل فلسطینی پشتیبانی می‌کنیم و به دنبال آزادی سرزمین‌های جولان هستیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала