پوتین: چورکین در امور شغلی اش درخشان و شکست ناپذیر بود

© AP Photo / Jason DeCrowپوتین: چورکین در امور شغلی اش درخشان و شکست ناپذیر بود
پوتین: چورکین در امور شغلی اش درخشان و شکست ناپذیر بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت: درگذشت نابهنگام ویتالی چورکین یک ضایعه برای سیاست خارجی روسیه بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین رییس جمهور فدراسیون روسیه ضمن ابراز همدردی به خاطر درگذشت ویتالی چورکین نماینده دایم روسیه در سازمان ملل متحد، خاطر نشان نمود که؛ بدون اغراق او یکی از برجسته ترین دیپلمات های بود که هیچ گاه شکایت نمی کرد، یک شهروند نترس و یک وطن پرست واقعی کشور ما بود.  

پوتین در این پیام اش خطاب به همسر چورکین نوشته است: "مراتب تسلیت و ابراز همدردی من را به خاطر درگذشت همسر و پدرتان پسر تان ویتالی ایوانویچ پذیرا باشید، از آنجا که این اتفاق ناگوار نابهنگام رخ داد، درگذشت وی یک ضایعه برای سیاست خارجی روسیه می باشد که سنگینی درد را بیشتر می سازد."

در پیام پوتین امده است: " ویتالی چورکین یکی از دیپلمات های برجسته و شخصی کارآمد در سطح بالا بود، وی واقعآ یک فرد روشنفکر و به طور غیرمعمولی پرانرژی بود و یک دیپلمات حرفه ای و شوخ طبع بود، به همکارانش واقعا احترام می گذاشت، او در بین همکاران خارجی خود از اعتبار زیادی برخوردار بود. خدمات شایسته ویتالی ایوانویچ را به سادگی نمی توان ارزیابی کرد. او وظیفه مهم و سنگینی در دستگاه وزارت امور خارجه بر عهده داشت. اما توانایی و مهارت اصلی او در دوره کار به عنوان نماینده دایم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد مساله کار آمدی اش را بیتشر آشکار ساخت".

ولادیمیر پوتین در ادامه می گوید: "او همیشه و حتی در شرایط فوق العاده سخت مسائل را بسیار خوب حرفه ای حل و فصل می کرد، و هیچگاه شکست نمی خورد. ویتالی ایوانویچ یک وطن پرست و شهروند واقعی روسیه بود. یاد او برای همیشه در قلب و ذهن مردم ما جاوید خواهد بود".

ویتالی چورکین نماینده دایمی فدراسیون روسیه در سازمان ملل در 20 فوریه سال جاری در نیویورک و در سن 64 سالگی درگذشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала