مشاور امنیت ملی ترامپ روسیه راتهدید بزرگ برای کشورش می‌داند

© AFP 2023 / NICHOLAS KAMMجنرال مک‌مستر
جنرال مک‌مستر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال مک‌مستر یکی از برترین دانشگاهی‌های ارتش امریکا به حساب می‌رود. زمانی که یک افسر جوان بود کتابی درباره رهبری ناموفق نظامی در جنگ ویتنام منتشر کرد و پس از آن به عراق رفت تا در عملیات‌های ضدشورش شرکت کند. او روسیه راتهدید بزرگ برای کشورش می‌داند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، یکی از نظامیان دانشگاهی این کشور را به عنوان مشاور جدید امنیت ملی خود انتخاب کرد. مایکل فیلین، مشاور سابق، به دلیل افشای مکالماتی که با دیپلمات‌های روس درباره رفع تحریم‌ها داشت، مجبور به استعفاء شد اما ژنرال جدید شورای امنیت ملی دیدگاه‌های تندی نسبت به روسیه دارد.
جنرال هربرت ریموند مک‌مستر یکی از برترین دانشگاهی‌های ارتش امریکا به حساب می‌رود. وی زمانی که یک سرگرد جوان بود کتابی درباره رهبری ناموفق نظامی در جنگ ویتنام منتشر کرد و پس از آن به عراق رفت تا در عملیات‌های ضدشورش شرکت کند. گفته می‌شود وی به دلیل تمایلش به کنار گذاشتن عقلانیت رایج شهرتی در محافل نظامی به هم زده است.
نشریه تایم در سال 2014 به دلیل همین شاخصه مک‌مستر، یعنی خلاف جریان رایج در سیستم عمل کردن، وی را یکی از 100 فرد تأثیرگذار نامید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала