سرگئی شویگو: کمپین ضد تروریستی باعث مختل شدن انقلاب‌های رنگی در خاورمیانه و آفریقا شد.

© Sputnik / Mikhail Klimentievسرگئی شویگو
سرگئی شویگو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو در یک مجمع با حضور دیپلمات‌های جوان در مسکو گفت: استقرار گروه نظامیان در جمهوری عربی سوریه به انجام ماموریت جئوپلتیکی شکستن زنجیره انقلاب‌های رنگی که در حال تکثیر در خاورمیانه و آفریقا بود کمک کرد.

شویگو افزود: این احتمال زیاد وجود دارد که جغرافیای انقلاب‌های رنگی گسترش پیدا کند. اجرای این انقلاب‌ها موجب می‌شود که با صرف حداقلی منابع و استفاده محدود از سلاح‌ها و نیروهای مسلح قدرت‌های منطقه‌ای فرو بپاشند و اهداف اقتصادی و سیاسی محقق شوند.
شویگو گفت: غرب معتقد است که "انقلاب‌های رنگی" راهی برای گسترش دموکراسی است که طبق باور آنها، این انقلاب‌ها در سرنگونی "نظام‌های غیردموکرات" بدون استفاده از خشونت نمود پیدا می‌کند، اما تحلیل رخدادها در خاورمیانه و شمال آفریقا نشان می‌دهد که قدرت نظامی بخشی جدایی ناپذیر از انقلاب‌های رنگی است.
وی افزود، ائتلاف کشورها برای سرنگونی یک نظام که برای آنها خوشایند واقع نشده است، با فشار علنی بر این نظام با استفاده از توانایی‌های نظامی شروع می‌شود تا به دولت اجازه داده نشود تا از دستگاه‌های مشخصی برای بازگرداندن قانون و نظام در کشور استفاده کند. پس از آنکه مخالفان عملیات نظامی را علیه دولت به راه می‌اندازند، ائتلاف مذکور شروع به ارائه حمایت نظامی و اقتصادی به شورشیان می‌کند.
وزیر دفاع روسیه گفت: تلاش‌های غربی‌ها تحت رهبری امریکا برای کند کردن فرایند ایجاد یک نظم جهانی جدید منجر به آشوب و آنارشی شد.
وی ادامه داد: روابط میان دولت‌ها هرچه بیشتر در حال گسسته شدن است. نزاع بر سر منابع و کنترل مسیرهای نقل و انتقال آنها در حال تشدید است.تلاش‌های غرب تحت رهبری امریکا برای کند کردن فرایند ایجاد یک نظم جهانی جدید و عادلانه تر منجر به گسترش آشوب و آنارشی و در عین حال مخالفت تعداد زیادی از کشورها با آن شده است. نیروی نظامی در حال تبدیل شدن به ابزار اصلی برای حل مسائل بین‌المللی است. یک فاکتور جدی مربوط به تهدید تروریسم بین‌المللی است.
شویگو در ادامه گفت: روسیه قصد دارد تا اواخر2020 ، 90 درصد سلاح‌های هسته ای راهبردی خود را و 62 درصد نیروهای راکتی راهبردی خود را مدرن کند.
وی گفت: در حال حاضر تلاش وسیعی برای مسلح کردن نیروهای راکتی راهبردی روسیه با با سیستم‌های مدرن در حال انجام است و نیروی دریایی نیز در حال دریافت زیردریایی‌های هسته‌ای جدید بوده و راکت‌های کوروز و بالستیک به همراه بمب افکن‌های راهبردی توپولف Tu-160 و Tu-95MS در حال حاضر به طور فعالانه در فرایند مدرنیزه شدن هستند.
شویگو اظهار کرد: من مطمئن هستم این به ما اجازه می‌دهد که بتوانیم به طور کلی نیروهای هسته‌ای راهبردی خود را به میزان 90 درصد و تسلیحات مدرن و نیروهای راکتی راهبردی خود را به میزان 62 درصد با چنین تسلیحاتی تامین کنیم.
وی افزود: من معتقد هستم این فرایند باعث خواهد شد هیچ متجاوز بالقوه‌ای جرات دست اندازی به امنیت کشورمان را پیدا نکند. تا سال 2021 پتانسیل حمله سلاح‌های دقیق روسیه تا 4 برابر افزایش خواهد یافت.
وزیر دفاع روسیه همچنین در این سخنرانی خود به کنایه گفت: باغ وحش‌های غربی فاقد هر گونه حیوانی هستند که بتواند به روسیه بگوید چه کاری انجام دهد.
این اظهارات شویگو در پاسخ به هشدار اخیر مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس است که از مسکو خواسته بود «چنگال‌هایش» را از لیبی دور نگه دارد.
سرگئی شویگو اظهار کرد: اگر قرار باشد بحث حیوانات را ادامه دهیم باید ببینیم که آنها در نمادهایشان چه حیوانی دارند؟ شیر؟ یک گفته قدیمی می‌گوید: همه شیرها گربه هستند اما همه گربه‌ها شیر نیستند. بگذارید هر کس خودش مشکلاتش را برطرف کند. ما فکر نمی‌کنیم باغ وحش‌های آنها حیوانی پرورش داده باشد که بتواند بر یک خرس ما برتری پیدا کند.
وی ادامه داد: روسیه آماده گفت‌وگو با ناتو بر سر مسائلی شامل مبارزه با تروریسم به رغم موضع ناتو برای عدم همکاری با روسیه است.
شویگو تاکید کرد: در ارتباط با روابط ما با ناتو رهبران این ائتلاف سیاست سابق خود را در خصوص مخالفت با هر گونه همکاری عملی با ما حفظ کرده‌اند و همچنان خودشان را با تهدید ما می‌ترسانند.
وی گفت: مانورهای نظامی فزاینده ناتو در اروپای شرقی دریای بالتیک و دریای سیاه نشان می‌دهد که آنها اغلب شخصیت و تمرکز ضد روسیه دارند. فعالیت‌های اطلاعاتی کشورهای ناتو در اطراف خاک روسیه تشدید شده است.
او همچنین از افزایش حدودا سه برابری فعالیت‌های هواپیماهای شناسایی ناتو در مرزهای روسیه در دهه گذشته خبر داد.
وزیر دفاع روسیه اظهار کرد: ما به رغم این روند آماده برقراری گفت‌وگوی برابر با بروکسل بر سر انواع مسائل جهانی و مرتبط با امنیت منطقه هستیم. ما انتظار داریم شورای روسیه — ناتو که در سال 2016 کارش را از سر گرفت از این موضع حمایت کند.
وی افزود: روسیه و ناتو می‌توانند در مقابله مشترک با تروریسم بین المللی از جمله داعش موفق عمل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала