سیاستمدار پاکستانی: آمریکا آتش تروریسم را در منطقه برافروخته است

© AFP 2023 / AAMIR QURESHIسیاستمدار پاکستانی: آمریکا آتش تروریسم را در منطقه برافروخته است
سیاستمدار پاکستانی: آمریکا آتش تروریسم را در منطقه برافروخته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریس حزب ‘جماعت اسلامی پاکستان’ با اظهار تاسف از وقوع حملات تروریستی اخیر در کشورش که باعث تشدید تنش میان کابل و اسلام آباد شده است، آمریکا را عامل اصلی برافروخته شدن آتش تروریسم، ناآرامی های منطقه و فاصله انداختن میان کشورهای همسایه دانست.

به گزارش سپوتنیک به نقل از ایرنا، ‘لیاقت بلوچ' روز دوشنبه گفت: ریشه تنش های امروز میان پاکستان و افغانستان و بسیاری از مسائل منطقه را باید در توطئه ها و اقدامات آمریکا از جمله حمله این کشور به افغانستان در سال 2001 و همچنین توطئه ها و اقدامات واشنگتن در سال های قبل و پس از این لشکرشکی جستجو کرد.
وی با بیان اینکه آمریکا مسئول درد و رنج های مردم این منطقه است، گفت: آمریکا با ناامن کردن و دامن زدن به بی ثباتی و مشکلات افغانستان، باعث شده تا دامنه ناامنی و بی ثباتی در این کشور، به پاکستان هم سرایت کند.
لیاقت بلوچ گفت که مروری بر تاریخچه تشکیل گروه های شبه نظامی و تروریستی در افغانستان و پاکستان نشان می دهد که آمریکا در دهه های گذشته در شکل گیری نطفه این گروه های مخرب نقش داشته است.
‘آمریکا برای تامین منافع خود و بدون توجه به سرنوشت مردم افغانستان و دیگر کشورهای اطراف، به افغانستان حمله کرد و اگرامروز شاهد تشدید اختلاف ها و تنش ها میان پاکستان و افغانستان هستیم، دلیل آن را باید در حضور بیگانگان در منطقه جستجو کرد.'
دبیرکل حزب جماعت اسلامی پاکستان تاکید کرد این کشور و افغانستان به عنوان دو کشور مسلمان و همسایه و با مشترکات فراوان، دشمنی دیرینه با یکدیگر ندارند و به راحتی می توانند مسائل میان خود را حل کنند اما وجود عوامل ثالث و بیگانگان و اقدامات غیرسازنده آنان در منطقه باعث شده تا دو کشور از هم فاصله بگیرند.
‘رشد پدیده تروریسم در افغانستان، حاصل لشکرکشی آمریکا به افغانستان است که بطور طبیعی، پاکستان را تحت تاثیر قرار داده است. تنها به خاطر سیاست ها و سودجویی هایی آمریکا در منطقه است که کشورهایی چون پاکستان و افغانستان امروز گرفتار تروریسم هستند.'
لیاقت بلوچ گفت: ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، آتش تروریسم و ناامنی در این کشور را شعله ور تر خواهد کرد. مادامی که امریکایی هایی در افغانستان خیمه زده اند، نمی توان انتظار صلح و آرامش در این کشور داشت.'
وی خواستار یکپارچگی کشورهای مسلمان منطقه در برابر سیاست های ضداسلامی آمریکا شد و به اشغالگران نیز توصیه کرد تا با ترک سرزمین های اشغال شده در نقاط مختلف جهان از جمله پایان دادن به اشغال نظامی افغانستان، زمینه را برای بازگشت صلح و آرامش به جهان فراهم کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала