روسیه تحریمات خود را علیه غرب لغونمی نماید٬ تا و قتی موافقت نامه های مینسک عملی نگردند

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر Russian Foreign Minister Sergey Lavrov at the 53rd Munich Security Conference
Russian Foreign Minister Sergey Lavrov at the 53rd Munich Security Conference - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور اوکراین از اقدامات بشر دوستانه پوتین شکایت نمود

پراشنکه از دو سال به این طرف یکی از اشتراک کنندگان کنفرانس مونیخ است که یک بار دیگر خواست از این تریبون معتبر پرابلم های شرق اوکراین را به گردن روسیه بیاندازد٬ اما اینبار گفته های وی را تقریبآ همه نادیده گرفتند٬ هنگامی که وی مصروف شکایت بود٬ پوتین رییس جمهور روسیه جهت نجات مردم دنسک و لوگانسک گامهای عملی برداشت. پوتین فرمانی صادر نمود که به اساس آن باشندگان جمهوریت های نام نهاد لوگانسک و دنسک می توانند آزادانه به روسیه سفر نمایند ٬ پاسپورت ها و مدارک تحصیلی شان به رسمیت شناخته می شود ٬ ایشان می توانند در موسسات تحصیلی روسیه مانند همه اتباع روسیه شامل گردند و آزادانه به کار در ادارات و موسسات دولتی و غیر دولتی استخدام گردند. این گام بشر دوستانه روسیه را پراشنکه مورد شکایت در صحبت اش با معاون رییس جمهور امریکا قرار داد. 

این فرمان رییس جمهور روسیه برای مردم جنوب شرق اوکراین اهمیت حیاتی دارد٬ چون کیف ایشان را دادن چنین امتیازات نه تنها محروم نموده ٬ بلکه از چندی به این طرف راه های خط آهن این مناطق با سایر مناطق اوکراین از طرف نیرو های ناسیونالیستی بنیادگرای اوکراین مسدود گردیده.
برای رهبران غرب از مسایل عمده در کنفرانس پرابلم های خود شان بود ، از جمله برآمدن بریتانیا از این جامعه اروپا و همچنان سیاست جدید امریکا در رابطه به اروپا.
غرب که از محصولات سیاست کیف سخت متاثر گردیده و در معضلات اوکراین مناسبات اقتصادی شان با روسیه سخت صدمه دیده ٬ دیگر نمی تواند این تشویش خود را پنهان نماید و در کنفرانس مونشن لاوروف به سراحت اعلان نمود که روسیه تحریمات خود را علیه غرب لغونمی نماید٬ تا و قتی موافقت نامه های مینسک عملی نگردند. اوضاع در مناطق دنباس بعد از بمباران نظامیان اوکراین در ۳۱ جنوری یک بار دیگروخیم گردید. هدف پراشنکه در این است تا پرابلم های اوکراین همواره از مسایل داغ بین لیدران اروپا باشد. اما با گذشت زمان ٬ دیگر سیاست های تشنج آمیز اوکراین مورد تایید مطلق غرب قرار نمی گیرد.
موضوع دیگری بحث کنفرانس را مشکلات مناسبات اروپا با روسیه تشکیل داد.
اینبار اروپایی ها در کنفرانس مونیخ با احتیاط در اظهارات خود نسبت به روسیه عمل نمودند.به صورت اخص سکرتر جنرال ناتو ینس استولتنبرگ اظهار نمود: ناتو و مسکو مفید است ، در مسایل ایکه نقاط نظر مختلف دارند ٬با هم دیالوگ برقرار نمایند. موقف های روسیه و ناتو بسیار واضح است ٬ اما مفید است تا دیالوگ در مواردی صورت گیرد که ما با هم تفاوت نظر داریم. مثلآ در مورد اوکراین. بالاتر از همه وی اشاره نمود: نبودن دیالو خطر ناک است ٬ بخاطریکه حالات غیر مترقبه و تشنجات وخیم را بار می آورد.
نتیجه گیری های از کنفرانس مونیخ: کنفرانس مونیخ نشان داد که تا چه اندازه جهان غرب حالت متزلزل دارد ، روحیه کنفرانس نشان داد که دیگر جهان یک قطبی وجود ندارد.
هنوزسر وقت است ،در جهان غرب تغییرات بزرگی پیش روست ٬ Brexit و موفقیت ترامپ در امریکا وهمچنان در سال ۲۰۱۷ انتخابات در هالند٬ فرانسه ٬ ایتالیا ٬ بلغاریا و همچنان ایران و کوریای جنوبی اوضاع جهانی را بیشتر از هرسال دیگر غیرقابل پیش بینی میسازد. ترامپ در مونشن تقریبآ همه اعضای اداره خود را در بخش دفاعی و امنیتی فرستاد. به شمول معاون رییس جمهور مایکل پنس ، وزرای دفاع٬ خارجه و حتا کیلی که مسوولیت امنیت داخلی امریکا را به عده دارد.
بیانیه پنس اولین اعلامیه ای مهم در سیاست خارجی ۴۵ مین اداره رییس جمهور امریکا بود ٬ اما این بیانیه وی هیچ اولویت های سیاست خارجی امریکا را مشخص نساخت. پنس اظهار نمود که باید با قوه دنیا را در قبضه داشت و امریکا آماده است که ناتو را حمایت نماید٬ اما به شرط آنکه اروپا مصارف لازم را بپردازد. نکته جالب و قابل یاد آوری اینکه پنس در صحبت خود در مورد اتحادیه اروپا و مناسبات کشورش با این اتحادیه هیچ حرفی به زبان نیاورد ،که باعث تشویش و مایوسی سران این اتحادیه گردید. ترامپ قبلآ اعلام نموده بود که آینده اتحادیه اروپا برای وی کاملآ بی مفهوم است.

در مورد مناسبات امریکا با روسیه معاون رییس جمهور امریکا پنس در مونیخ اظهار نمود که روسیه باید نه در حرف ، بلکه در عمل ثابت کند که آماده همکاری باامریکا است، ما تا کنون حرف های زیادی و اکثرآ خوبی از روسیه شنیده ایم ٬ اما هنوز عمل اش معلوم نیست. البته روسیه در حرف نه ،بلکه عملآ کار های زیادی را در زمان کوتاه انجام داده، تا بتواند تعادل از دست رفته ای جهانی را دوباره احیاً نماید و به صورت اخص مبارزه با تروریزم یکی از خواسته های اداره ترامپ در همکاری با روسیه است که روسیه در راستا قدم های زیادی برداشته ، اما وقت آن رسیده که امریکا گام های موثر در از بین بردن لانه های تروریزم بردارد ، که به طور مثال در عملیات مشترک شان با قوای عراق متاسفانه تا به حال نتوانستند موسل را کاملا از وجود داعش پاک سازند ، اما روسیه و حکومت سوریه در حلب موفقیت و موثریت خود را مبارزه با گروه تروریستی جبهه النصر ثابت نمود.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала