تلاش‌های آمریکا برای نجات داعشی‌های محاصره‌شده در تلعفر

© AFP 2023 / Ali Al-Saadiتلاش‌های آمریکا برای نجات داعشی‌های محاصره‌شده در تلعفر
تلاش‌های آمریکا برای نجات داعشی‌های محاصره‌شده در تلعفر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق از تلاش‌های آمریکا برای نجات داعشی‌های محاصره‌شده در تلعفر خبر داد.

سپوتنیک، به نقل ازگروه بین‌المل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین ، حشدالشعبی عراق از آغاز مرحله ششم عملیات  آزادسازی غرب موصل خبر داد.

نیروهای داوطلب مردمی عراق در ادامه پیشروی‌های خود، به ورودی‌های روستای الشریعه در غرب موصل رسیدند و حزب‌الله عراق نیز از آزادسازی روستای خربة الجحش در محور تلعفر خبر داد.

جواد الطلیباوی یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی به المیادین گفت که دولت آمریکا تلاش می‌کند سرکرده‌های داعش را که بین آن‌ها برخی افسران عرب و خارجی نیز حضور دارند از شهرستان تلعفر خارج کند.

وی افزود: تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تلعفر از سوی نیروهای داوطلب مردمی، موجب شده است که آمریکایی‌ها به‌فکر راهی برای نجات سرکرده‌های داعش که در این منطقه به محاصره در آمده‌اند، بیفتند.

وی افزود: ما مستندات و مدارکی در اختیار داریم که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از طریق پرتاب سلاح و کمک‌های دیگر به داعش در داخل تلعفر کمک می‌کنند.

نیروهای عراقی عملیات خود را به‌سمت فرودگاه موصل ادامه داده مواضع داعش در این منطقه را به‌طور گسترده بمباران کردند و هم‌اکنون در حال آماده شدن برای حمله به فرودگاه و پادگان الغزلانی آماده می‌باشند.

جنگنده‌های ارتش عراق با استناد به اطلاعات دستگاه‌های اطلاعاتی حشدالشعبی، 5 موتر بمب‌گذاری شده را در ورودی‌های روستای عین طلاوی در شمال غرب تلعفر منفجر کردند.

سازمان اطلاعات حشدالشعبی همچنین از کشته شدن عمار مصطفی یوسف سرکرده داعش در تلعفر خبر داد.

شهر تلعفر که در سال 2014 به اشغال گروه تروریستی داعش در آمده است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد و مأموریت آزادسازی این شهر به نیروهای داوطلب مردمی عراق سپرده شده است.

این شهر پایگاه مهم داعش و راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش فرستاده می‌شود.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق صبح روز یکشنبه آغاز عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل را اعلام کرد.

نیروهای عراقی از آغاز عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل تاکنون، روستاهای زیادی را آزاد کرده‌اند.

در عملیات آزادسازی کرانه راست موصل، هزاران نفر از نیروهای مشترک عراقی با پشتیبانی بالگردهای نظامی و واحدهای توپخانه شرکت دارند.

نیروهای عراقی 24جنوری گذشته (5 بهمن) کرانه چپ شهر موصل را به‌طور کامل از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

عملیات آزادسازی نینوا از 26 ماه اکتوبر آغاز شده است و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه صدها کیلومترمربع و ده‌ها محله در شهر نینوا را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала