فوتبال و زبان روسی. مسابقات قهرمانی جهان 2018 آموزنده می شود

© Sputnik / Alexei Danichevفوتبال و زبان روسی. مسابقات قهرمانی جهان 2018 آموزنده می شود
فوتبال و زبان روسی. مسابقات قهرمانی جهان 2018 آموزنده می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انستیتوت زبان روسی پوشکین یک دوره کورس آموزش آنلاین رایگان را برای خارجی های که می خواهند به طور داوطلبانه در جام جهانی فوتبال شرکت کنند، راه اندازی کرده است.

صدها هزار نفر از طرفداران فوتبال از تمام گوشه و کنار زمین می خواهند به طور داوطلبانه در جام جهانی فوتبال 2018 که در روسیه برگزار می شود، شرکت کنند. آنها امیدوارند که بتوانند تیم ملی خود را تشویق و به این رویداد جهانی بپیوندند.

خبرنگار اسپوتنیک در میز گرد که انستیتوت زبان روسی پوشکین برای راه اندازی برنامه آموزش زبان روسی برای داوطلبان خارجی درست کرده بود، شرکت کرده بود.

فوتبال و زبان های خارجی با هم چه پیوند دارند؟ البته، جام جهانی فوتبال ورزشکاران و طرفداران آن را از سراسر جهان جمع می کند. علاقه در کار مسابقات قهرمانی در این سال بی پیشینه بوده است- تا هنوز بیش از 176 هزار نفر درخواست برای ثبت نام داده است که نزدیک به یک سوم آنها از شهروندان 190 کشور جهان است. و این تنها آمار شهروندان کشورهای است که دسترسی به انترنت دارند.

اهداف بالقوه داوطلبان که در مسابقات روسیه می خواهند شرکت کنند متفاوت است. اهداف آنها می تواند: ملاقات دوستان جدید، پیوستن به فرهنگ روسی، یادگیری زبان و در نهایت دانستن اینکه «میدان سرخ چه رنگ دارد» می باشد.

هر یک از نامزدها با پیشینه و تاریخ خود به روسیه آمده است. اسپانیایی که از دوران کودکی دلچسپی با فرهنگ روسیه داشت، از زن روسی تعریف می کند، و فرانسوی که زبان مادری خود را در یکی از مکتب های مسکو درس می دهد، با شور و شوق زبان روسی را آموخت. و داوطلب بعدی از پرو زمانیکه یوری گاگارین را در تلویزیون دید، عاشق روسیه شد.

مارگریتا روسیتسکایا رئیس انستیتوت پوشکین گفت: در انستیتوت زبان روسی پوشکین «جوانان، آدم های خوشحال و خنده دار» جمع شده است. و در واقع مهمانان این میزگرد با خلق و خوی خوب با هم رفتار و بسیار خندیدند، از جمله زمانیکه سرگئی بیلوگولوسیو بازیگر و طنز پرداز مشهور که به عنوان سفیر در جام جهانی روسیه در این میزگرد شرکت کرد.

این هنرپیشه گفت:- "متاسفانه پس از این که مرا به عنوان سفیر مسابقات جام جهانی فوتبال انتخاب کردند، به من اجازه نمیدهند که تمام بازی ها را تماشا کنم، این عنوان مایه خوشبختی و افتخار برای من است. زمانیکه این عنوان را به من دادند، به من احساس شادی دوران کودکی دست داد و چنین رویداد یکبار در زندگی رخ می دهد".

سرگئی بیلوگولوسیو توجه خود را به شرکت کنندگان زیاد این رویداد از کشورهای دیگر که بیشترین آنها به زبان های دیگر و از جمله زبان روسی صحبت می کنند، جلب نمود.

انستیتوت زبان روسی پوشکین در سراسر جهان زبان روسی را آموزش می دهد. در میان دانشجویان و دانش آموختگان این موسسه آموزشی عمدتا سیاستمداران، بازرگانان، متخصصان در علم زبان روسی و نمایندگان فرهنگ می باشند، اما اینبار یک صنف درسی غیر معمول را این انستیتوت جمع کرده که داوطلبان می باشند.

آموزش از راه دور در پورتال انترنتی «آموزش زبان روسی» (Pushkininstitute.ru) برگزار می شود. با کمک این برنامه نامزدها از هر کشور جهان به طور زنده می توانند نخستین واژه ها را به زبان روسی یاد بگیرند و پیش از آمدن به روسیه سطح دانش زبان روسی خود را افزایش بدهند. برنامه آموزش رایگان آنلاین زبان روسی به طور خاص برای خارجی ها طراحی شده و از 10 فیبروری به کار آغاز نموده است.

نخستین جام جهانی فوتبال در سرزمین روسیه از 14 جون تا 15 جولای 2018 برگزار می شود. این مسابقات در مسکو، کالینینگراد، سن پترزبورگ، ولگوگراد، کازان، نیژنی نووگورود، سامارا، سارانسک، روستوف-نا-دونو، سوچی و یکاترینبورگ برگزار می شوند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала