ترکیه درصدد خرید اس-400 از روسیه است

© Sputnik / Dmitriy Vinogradov /  مراجعه به بانک تصاویر An S-400 air defence missile system at the Hmeymim airbase
An S-400 air defence missile system at the Hmeymim airbase - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، که کشورش در صدد خرید سامانه راکت های دفاعی اس-400 از روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فکری ایشیک روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری ان.تی.وی ترکیه با اشاره به تمایل ترکیه برای خرید سامانه های راکتی پدافند هوایی از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) گفت: با این حال چنین مسئله ای امکان پذیر نشده است.

Зенитный ракетный комплекс С-400 Триумф полка противовоздушной обороны в Феодосии - اسپوتنیک افغانستان
روسیه بر سر فروش اس-400 با ترکیه مذاکره می کند

وی بیان کرد: ترکیه برای بقای خود به سامانه های راکتی دفاعی برای حراست از خود در برابر حملات احتمالی نیاز دارد و در این مسیر دو راه حل پیش روی ماست که راهکار نخست تامین نیازمندی های ضروری از طریق خرید از کشورهای دیگر است اما آنچه که بر روی آن مترکز شده ایم، این است که خودمان سامانه های دفاع هوایی و راکتی مورد نیاز را تولید کرده و توسعه دهیم.
وی ادامه داد: برای رسیدن به همین اهداف، برنامه هایی را آغاز کرده ایم و طبق برنامه تدوین شده، ترکیه سامانه های دفاع هوایی و راکتی خود را توسعه داده و تولید خواهد کرد.
وی اضافه کرد: ما تا آن زمان، برای تامین نیازمندی های کنونی خود با کشورها و شرکت های مختلفی مذاکره کردیم که چین آخرین کشور در این زمینه بود اما الان مذاکرات دوجانبه ای با روسیه در خصوص خرید اس-400 در جریان است.
ایشیک افزود: در مذاکرات و مطالعات انجام شده در این زمینه، پیشرفته هایی حاصل شده اما هنوز به مرحله نهایی برای امضای قرارداد خرید نرسیده ایم و در حال حاضر همکاران ما در تلاش های فنی برای خرید این سامانه هستند و می توانم بگویم که پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه به دست آورده ایم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала