ترامپ زندان گوانتانامو را تعطیل نمی کند

© REUTERS / U.S. Department of Defense/Petty Officer 1st Class Shane T. McCoyترامپ زندان گوانتانامو را تعطیل نمی کند
ترامپ زندان گوانتانامو را تعطیل نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سباستین گورکا معاون دستیار رئیس جمهور امریکا گفت: رئیس جمهوری ایالات متحده معتقد است که زندان گوانتانامو یک " ابزار بسیار مهم" برای مبارزه با تروریزم است".

سباستین گورکا معاون دستیار رئیس جمهور امریکا گفت: رئیس جمهوری ایالات متحده معتقد است که زندان گوانتانامو یک " ابزار بسیار مهم" برای مبارزه با تروریزم است".
سباستین گورکا معاون دستیار رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی " فاکس نیوز" گفت: دونالد ترامپ وعده های انتخاباتی خود را عملی می کند و قصد ندارد زندان گوانتانامو را در کوبا که آن در مظنونان حملات تروریستی نگهداری می شوند، مسدود نماید.
وی افزود: رئیس جمهور معتقد است، زندان گوانتانامو یک " ابزار بسیار مهم" در مبارزه با تروریزم می باشد. با این حال، رئیس جمهور ترامپ پایبند وعده انتخاباتی اش است و قصد ندارد این زندان را مسدود نماید.
زندان گوانتانامو در سال 2002 توسط جورج دبلیو بوش رئیس جمهور پیشین امریکا تاسیس گردید و هدف اساسی آن نگهداری افراد منظون در حملات تروریستی بود.
خلیج گوانتانامو، در ایالت گوانتانامو، واقع در آخرین قسمت جنوب شرقی کوبا قرار دارد. یکی از پایگاهای بحری امریکا است که در این خلیج واقع شده و زندان تروریست هایی است که از افغانستان و عراق به این مکان منتقل شده اند.
باراک اوباما رئیس جمهور سابق امریکا بلافاصله از شروع دوره دوم ریاست جمهوری اش در تاریخ 22 جنوری سال 2009 فرمان تعطیلی این زندان را طی یک سال امضا نمود، اما با مخالفت کانگرس مواجه گردید.
بنابراین، این زندان تاکنون فعال است و واشنگتن بخاطر آن مورد انتقادات شدید موافعان حقوق بشر قرار میگیرد. اوباما در طول ریاست جمهوری اش دستور آزادی حدود 200 زندانی که تهدید محسوب نمی شد، امضا کرد.
در حال حاضر حدود 40 نفر در این زندان به سر می برند. دونالد ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی اش اعلام کرد که به هیچ وجه زندان گوانتانامو را مسدود نمی کند. علاوه براین، وی گفته بود، زندانیان نباید آزاد شوند چرا که ممکن است پس از آزادی باز هم به فعالیت های تروریستی باز گردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала