صلاح الدین ربانی:برای تغیرساختارنظام تلاش میکنیم

© AFP 2023صلاح الدین ربانی:برای تغیرساختارنظام تلاش میکنیم
صلاح الدین ربانی:برای تغیرساختارنظام تلاش میکنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«رئیس جمعیت اسلامی» افغانستان گفت: تلاش‌ها برای عملی کردن توافقنامه سیاسی دولت وحدت ملی ناکام بوده و این حزب برای تغییر نظام سیاسی تلاش خواهد کرد.

«رئیس جمعیت اسلامی» افغانستان گفت: تلاش‌ها برای عملی کردن توافقنامه سیاسی دولت وحدت ملی ناکام بوده و این حزب برای تغییر نظام سیاسی تلاش خواهد کرد.

به گزارش سپوتنیک به نقل از سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه و «رئیس جمعیت اسلامی» افغانستان در مراسم گرامیداشت «قیام سوم حوت ۱۳۵۸» مردم کابل علیه نظام کمونیستی، گفت: تلاش‌ها برای عملی کردن توافقنامه سیاسی دولت وحدت ملی ناکام بوده و این حزب برای تغییر نظام سیاسی تلاش خواهد کرد.

وی در این مراسم که در آن شماری از مقامات ارشد دولت و برخی دیگر از چهره‌های ارشد حزب جمعیت اسلامی افغانستان حضور داشتند، گفت: ما به خاطر مشارکت مردم در قدرت، خواهان نظام پارلمانی هستیم و با برگزاری لویه جرگه و تعدیل قانون اساسی دراین راستا گام برمی‌داریم.

ربانی افزود:ما در عملی ساختن توافقنامه سیاسی دولت وحدت ملی ناکام بودیم، اما بر موضع خود در رابطه با تغییر ساختار سیاسی متعهد هستیم.

رئیس حزب جمعیت اسلامی گفت: مخالفان نظام پارلمانی گمان نکنند که ما از خواست خویش برای تغییر نظام سیاسی منصرف شده‌ایم.

ربانی خاطر نشان کرد که جمعیت اسلامی بخاطر تحقق این اهداف به انسجام بیشتر نیاز دارد و در این راستا تلاش می‌کند.

برگزاری لویه جرگه تعدیل قانون اساسی به منظور ایجاد پست ریاست اجراییه از مواد اصلی توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی بود که بین محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله امضاء شد.

در بخش دیگری از این مراسم، عبدالله عبدالله رئیس اجراییه به ایراد سخنرانی پرداخت و از تلاش‌های جدی پیرامون مسئله جنجالی صدور شناسنامه‌های الکترونیکی خبر داد.

وی افزود که طی چند روز آینده در مورد توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی تصمیم گرفته خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала