یک عضو پارلمان اروپا: فکر نمی‌کنم روسیه با طالبان ارتباط داشته باشد

© Photo / کسرایک عضو پارلمان اروپا: فکر نمی‌کنم روسیه با طالبان ارتباط داشته باشد
یک عضو پارلمان اروپا: فکر نمی‌کنم روسیه با طالبان ارتباط داشته باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: پیتراس آستریفکاس یک تن از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا، در سفری به کابل، اعلام کرده که او فکر نمی‌کند که دولت روسیه به عنوان یکی از بازی‌گران اصلی منطقه‌یی و بین‌المللی، با گروه طالبان در افغانستان ارتباط داشته باشد.

آقای آستریفکاس که امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با هیربیرت دارفمن دیگر عضو این اتحادیه در جمعی از خبرنگاران در کابل صحبت می‌کرد، گفت که دولت روسیه به عنوان یکی از کشورهای مهم در منطقه و جهان، در قبال وضعیت افغانستان مسوولیت دارد. این عضو پارلمان اتحادیه اروپا در این کنفرانس خبری گفت: «روسیه مسوولیت خاصی در قبال افغانستان دارد و به عنوان یک بازیگر عمده‌ی منطقوی و جهانی، مسوولیت خود را در نظر داشته و در قبال افغانستان مسوولانه برخورد کند. من شخصا فکر نمی‌کنم که روسیه روابط مستقیم با طالبان داشته باشد و باور نمی‌کنم.»

او تاکید کرد که هرگاه روسیه بخواهد تا اشتباهات خود را که در سال 1979 انجام داد، باید جزی از روندهای بین‌المللی در قبال افغانستان باشد. پیتراس آستریفکاس گفت که تروریزم بین‌المللی سرحد نمی‌شناسد و مانند «آتش» از سرحدات عبور می‌کند.

این عضو پارلمان اروپا هم‌چنین به شفاف بودن روند صلح در افغانستان تاکید کرد و گفت در این روند باید تمام گروه‌ها و اقشار مردم به ویژه قربانیان جنگ‌های چند دهه اخیر در این کشور در نظر گرفته شود. او گفت هرگاه روند صلح همه‌جانبه نباشد، نمی‌تواند نتایج مثبت در قبال داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала