غنی به گروه‌های تروریستی: آرزوی شوم تان را به گور خواهید برد

© AP Photo / Rahmat Gulاشرف غنی احمدزی، رییس جمهور افغانستان
اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، می‌گوید که گروه‌های تروریستی در این کشور به اهداف خود نخواهند و این گروه‌ها آرزوهای‌شان را باخود به گور خواهند برد.

اشرف‌غنی که امروز در مراسم فراغت بیش از 340 تن از افسران دانشگاه نظامی مارشال محمدقسیم فهیم صحبت می‌کرد، گفت که گروه‌های این کشور تلاش داشتند تا افغانستان با دنیا رابطه نداشته باشد. به گفته او، هدف این گروه‌ها این بود تا با قطع شدن رابطه افغانستان با دنیا، این کشور به پناهگاه امن شان مبدل شود. اشرف‌غنی تاکید کرد: «343 صاحب منصب جوان افغانستان امروز به دشمنان افغانستان یک پیغام دارند و این که آرزوی شوم تان را به گور خواهد بردید. هرگاه می‌گویند که این وطن را جور می‌‌کنند، جور می‌شود.»

وی هم‌چنین گفت هرگاه نیروهای امنیتی این کشور در مبارزه با گروه‌های تروریستی قربانی نمی‌دادند، منطق و زبان او برای جلب همکاری جامعه جهانی با افغانستان در کنفرانس‌های وارسا و بروکسل کفایت نمی‌کرد.

آقای غنی گفت: «اگر قربانی و فداکاری شما در سنگر نمی‌بود، زبان و منطق من کافی نبود که دنیا را قناعت بدهم. می‌فهمید که سران دنیا چه گفتند؟ گفتند کشورهای دیگر پس از انتقال قدرت از نیروهای بین‌المللی به نیروهای داخلی سربازان شان فرار کردند، اما سرباز و جنرال افغان فرار نکرده‌اند»

اشرف‌غنی در این مراسم هم‌چنین تاکید کرد که در سال‌های اخیر بارسنگینی از دولت و ملت بر دوش نیروهای امنیتی قرار داشت اما اکنون دولت و ملت با «تمام توان و قدرت» در کنار نیروهای امنیتی قرار دارند. او گفت که دولت تلاش دارد تا پس از این روند ملت‌سازی را از نو تقویت کرده و نهادینه سازد.

رییس‌جمهور افغانستان می‌گوید که حکومت وحدت ملی طی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی برای احیای روابط بین‌المللی خود و هم‌چنین به دور نگهداشتن این کشور از جمع فاسدترین کشورهای جهان انجام داده است. تغییر معادلات جنگی

اشرف‌غنی در این مراسم هم‌چنین گفت که قوای هوایی افغانستان در حال تجهیز شدن است و قرار است تا سال 2020 میلادی، از «هرجهت» تجهیز و تکمیل شوند. وی تاکید کرد که آن روز گذشته است که افغانستان تنها یک هواپیما داشت. اشرف‌غنی گفت: «اگر دوسال گذشته را در حالی با دشمنان کشور جنگیدیم، وضعیت نیروهای ما از جوانب مختلف در ابهام قرار داشت، اما امروزه به توفیق الهی در شرایطی قرار داریم که ابهام‌ها برطرف شده و توانایی نیروهای ما به دنیا ثابت شده، باور مردم ما به قدرت شما استحکام یافته و معادلات جنگی به نفع نیروهای امنیتی ما به حالت تغییر یافتن است. همه و همه‌ی این‌ها نتیجه قربانی شما(نیروهای امنیتی) است.»

اشرف‌غنی در این مراسم هم‌چنین به بهبود وضعیت معیشتی و زندگی سربازان نیروهای امنیتی نیز تاکید کرد و گفت که پس از این کسی نمی‌تواند از نان سربازان دزدی کند. او گفت که برنامه‌های مشخصی برای رسیدگی بهتر به نیروهای امنیتی رویدست گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала