عبدالله: درصورت نابود کردن مراکز آموزشی طالبان، امکان دارد با آنها صلح شود

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaعبدالله: درصورت نابود کردن مراکز آموزشی طالبان، امکان دارد با آنها صلح شود
عبدالله: درصورت نابود کردن مراکز آموزشی طالبان، امکان دارد با آنها صلح شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گود در روند صلح پیش‌رفت‌های زیادی صورت گرفته و امکان دارد با طالبان هم صلح شود.

بر اساس خبرنامۀ ریاست اجرایی، داکتر عبدالله روز گذشته با هیئت پارلمانی اتحادیۀ ارروپا به ریاست پیتراس استریویشیوس دیدار و گفت‌گو کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خامه، رییس اجرایی در این دیدار گفته‌است که مبارزه با تروریزم و دهشت‌افگنی در افغانستان موفق بوده ولی پناه‌گاه‌های امن تروریستان در بیرون از کشور نبرد با آنان را به چالش مواجه ساخته‌است.

آقای عبدالله این را هم گفته‌است که در روند صلح شاهد پیش‌رفت‌هایی بوده‌ایم و احتمال دارد که با طالبان هم صلح شود ولی پیش از آن باید مرکزهای آموزش و پناه‌گاه‌های امن طالبان نابود گردد.

عبدالله عبدالله در حالی از احتمال پیوستن گروه طالبان به روند صلح سخن می‌گوید که این گروه ضمن تلاش‌های حکومت پیشین، در دوسال حکومت وحدت ملی نیز به درخواست‌ها مبنی بر پیوستن به روند صلح پاسخ مثبت نداده‌اند.

طالبان نه تنها دعوت‌های حکومت برای حضورشان در روند صلح را رد کردند که در دوسال اخیر حمله‌های‌شان را هم در بخش‌های مختلف افغانستان افزایش داده‌اند.

با این حال حکومت افغانستان نقش پاکستان را به عنوان میزبان و حامی طالبان در این زمینه موثر می‌داند و به باور عبدالله عبدالله صلح با طالبان مشروط به هم‌کاری پاکستان است.

هیئت اتحادیۀ اروپا هم در دیدارش با رییس اجرایی گفته‌است که صلح و امنیت، اصلاحات، انتخابات دموکراتیک، حقوق بشر و نهادینه‌سازی دموکراسی از ماموریت‌های اتحادیۀ اروپا در افغانستان است و در این مورد به تلاش ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала