سخنگوی عبدالله: بحث‌‌ها درباره توزیع شناسنامه‌ها‌ نهایی شده است

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: جاوید فیصل معاون سخنگوی عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، می‌گوید که بحث‌ها در باره توزیع شناسنامه های الکترونیکی نهایی شده و به زودی برای توزیع آن اقدام خواهد شد.

آقای فیصل که امروز در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، افزود که توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی در شفافیت انتخابات، سرشماری نفوس و مسایل امنیتی کمک می‌کند. 
جاوید فیصل همچنین به تغییر نظام سیاسی در افغانستان تاکید کرده گفت: «بر اساس توافقنامه‌ سیاسی، مهم‌ترین بحث برگزاری لویه جرگه تعدیل قانون اساسی برای تغییر ریاست اجراییه به صدارت اجرایی می‌باشد و در این زمینه کارهایی صورت گرفته است.»

به گفته او، تلاش‌ها برای ایجاد کمیسیون پیش‌نویس تعدیل قانون اساسی جریان دارد، اما فعالیت در این زمینه پس از برگزاری انتخاب آغاز می‌گردد تا زمینه را برای برگزاری لویه جرگ تعدیل قانون اساسی فراهم سازد.

معاون سخنگوی ریاست اجراییه همچنین در باره تنش‌های اخیر میان افغانستان و پاکستان گفت که حملات اخیر پاکستان علیه تروریستان نتیجه بخش نبوده و اسلام آباد هنوزهم به تروریست پروری باور دارد.
همچنان آقای فیصل در مورد تنش‌های اخیر افغانستان و پاکستان اشاره نموده و گفت: حملات اخیر در پاکستان نشان می‌دهد که عملیات ارتش این کشور بر ضد هراس‌افگنان نیتجه‌بخش نبوده است. چرا که پاکستان هنوزهم به تروریست‌پروری باور دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала