حمله به افغانستان حمله بر هند است

© REUTERS / Adnan Abidiنارندرا مودی
نارندرا مودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر هند نارندرا مودی نخست وزیر هند بعد از دریافت نامه محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور گفته است که هند در هر شرایط و هر زمانی در کنار افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «جنگ پاکستان» گزارش داده است که نخست وزیر هند در واکنش به حملات موشک پرانی های پاکستان به مناطق مرزی افغانستان، گفته است که حمله بر افغانستان همانند حمله به هند می باشد.
گفته می شود که روزنامه «جنگ پاکستان» از یک منبع هندی گزارش داد که شیدا احمد ابدالی سفیر افغان در دهلی‌ نو در دیداری غیر منتظره نامه ی اشرف غنی را به نخست وزیر هند سپرده است.
در این نامه آمده است: ارتش پاکستان به غیرنظامیان افغان در مناطق شرقی افغانستان موشک شلیک کرده است و آنها نیز مجبور به ترک خانه ‌هایشان شده ‌اند.
نارندرا مودی نیز در واکنش به این یادداشت تعهد داده است که از افغانستان حمایت می کند و هند از هیچ همکاری دریغ نخواهد کرد.
نخست وزیر هند گفته است که هرگونه حمله از سوی هر کشوری به افغانستان صورت بگیرد مانند حمله به هند محسوب خواهد شد.
او همچنان گفته است که دولت هند برای دفاع از غیرنظامیان افغان از هیچگونه حمایت و همکاری دریغ نخواهد کرد.
ارگ ریاست جمهوری اما تا هنوز در مورد این نامه چیزی نگفته و خبرگزاری بخدی تلاش کرد تا نظر سخنگوی ریاست جمهوری را با خود داشته باشد اما موفق به انجام این کار نشد.
بعد از حمله انتحاری در زیارتگاه صوفی ها در سند پاکستان روابط کابل و اسلام آباد تیر شده و پاکستان ده ها مهاجر افغان در پاکستان را بازداشت کرده است.
در این حمله که گفته می شود صد ها تن کشته و زخمی شده اند ارتش پاکستان توپخانه سنگین خود را در مناطق مرزی مستقر کرده و از آن طرف مرز افغانستان را هدف قرار می دهد.
گفته می شود که تا هنوز ده ها خانواده مجبور به ترک خانه هایشان شده و براساس معلومات که دو روز بعد از حمله سخنگوی والی ننگرهار با رسانه ها شریک کرد در این حمله ها دو تن کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند.
پاکستان با وجود حملات موشکی و بازداشت مهاجران، مرز تورخم را بسته و اجازه رفت و آمد به مسافران را نمی دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала