ترامپ: زراد خانه هسته ای را باید گسترش بدهیم

© REUTERS / Brendan McDermidترامپ: زراد خانه هسته ای را باید گسترش بدهیم
ترامپ: زراد خانه هسته ای را باید گسترش بدهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئيس جمهور امریکا، خواهان گسترش زرادخانه هسته‌ای این کشور شده به گونه‌ای که امریکا در صدر همه قدرت‌های هسته‌ای قرار گیرد.دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای اختصاصی با رویترز، گفته است، امریکا از نظر توان هسته ای نباید از هیچ کشوری عقب بیفتد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ روز پنجشنبه طی مصاحبه ای اعلام کرده  است که، "من اولین کسی هستم که علاقه مند است که هیچ سلاح هسته‌ای وجود نداشته باشد، اما ما نباید هرگز (ا زدیگر کشورها) عقب بیفتیم حتی اگر ان کشور دوست ما باشد، ما هرگز در مساله قدرت هسته‌ای از هیچ کس عقب نخواهیم افتاد".

رییس جمهوری امریکا اضافه کرده است، خیلی زبیا خواهد بود، این یک رویا است که هیچ کشوری سلاح هسته‌ای نداشته باشد. ولی اگر قرار است که کشورهای دیگر سلاح هسته‌ای داشته باشند، ما باید در صدر همه قدرت‌ها باشیم.

رویترز می گوید براساس گزارش یک موسسه مخالف سلاح‌های هسته ای،هم اینک روسیه هفت هزار و300 کلاهک هسته‌ای دارد و درمقابل امریکا شش هزار و 970 کلاهک هسته‌ای دارد.

پیمان "استارت نو" که در سال 2010 بین مسکو واشینگتن منعقد شد دو کشور می بایست زرادخانه هسته‌ای خود را تا سال 2018 به یک سطح برسانند و این توازن را برای 10 سال حفظ کنند. دونالد ترامپ گفته است: این هم نمونه یک توافق بد دیگر است که کشور انجام داده است، حالا چه استارت، چه ایران، ما از این به بعد توافق‌های خوب منعقد خواهیم کرد.

رییس جمهوری امریکا همچنین از اقدام روسیه دراستقرار موشک کروز که نقض یک معاهده کنترل تسلیحات هسته‌ای است انتقاد کرده و گفته است،در صورتی که با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کنم، در خصوص این موضوع با وی صحبت خواهم کرد.

 هفته گذشته کاخ سفید به استقرار یک موشک کروز توسط روسیه اعتراض کرده و گفته بود این اقدام نقض «معاهده منع موشک‌های میان‌برد» 1987 است. این پیمان توسط رونالد ریگان و میخاییل گورباچف امضا شده بود.

 

این در حالی ست که مسکو اعلام کرده که؛ روسیه نمی خواهد تعهدات بین المللی را نقض کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала